Ali res spletno poučuješ ali (zgolj) informiraš?

Pred časom sem na LinkedInu zasledila objavo, s katero neka predstavnica nekega tujega podjetja vabi slovenske eduPodjetnike, da na njihovi platformi objavijo spletni tečaj (za plačilo, jasno).

Pa mi je v oko padlo nekaj, na kar opozarjam ves čas tudi sama. Gospa je izrecno napisala, da si želijo pravih spletnih tečajev in ne “nekih PowerPoint predavanj”. Ali kot sama pravim: samo to, da smo nekaj posneli, še ne pomeni, da smo naredili spletni tečaj. 

No, podobno je tudi z eDelavnicami (preko Zooma, na primer) in še kaj …

Glede na to da imam tudi sama spletne tečaje, narejene (deloma) s PowerPointom in učim delati spletne tečaje s pomočjo PowerPointa, bi marsikdo lahko narobe razumel, kaj točno pomeni sporočilo “pravi spletni tečaji in ne PPT predavanja”. In čeprav ne morem trditi, da je njihova (od gospe z LinkedIn-a) definicija enaka kot moja (moja namreč temelji na splošnih spo-znanjih iz sveta andragogike in izobraževalne tehnologije), pa želim orisati in zelo “v drobovje” predstaviti, kaj točno je spletno izobraževanje.

Z razmahom tehnologije je dandanes namreč lahko vsakdo spletni edukator in praktično vsakdo lahko prodaja svoj know how tudi v spletni obliki (kar je totalno ok in celo tudi sama spodbujam in promoviram). Žal pa mnogi to počnejo po vzoru iz sveta marketinga.


Članek se nadaljuje spodaj …

Spoznaj osnove izobraževalno učinkovitih in tehnično lahkotnih online programov – vpiši se v BREZPLAČEN mini trening Online programi – od kreiranja do promoviranja spletnih izobraževalnih programov


Svet marketinga je v zadnjem desetletju zabrisal ločnico med izobraževanjem in marketingom, saj je z vsebinskim (content) marketingom (ki ga seveda popolnoma zagovarjam in je za moje pojme eden bolj transparentnih načinov marketinga) posegel deloma tudi na področje izobraževanja.

Tako se je zabrisala ločnica, kaj je webinar, ki samo predstavlja neko rešitev in (načeloma) prodaja, in kaj je webinar (ki bi v resnici moral biti eDelavnica – več o tem prav v spodnjem ePredavanju), ki dejansko izobražuje – pelje k temu, da udeleženec nekaj zna narediti, spremeniti.

Torej, kaj je bistvena razlika, zakaj je pomemba, in kdaj je vendarle “dovolj”, da samo informiramo in ne tudi dejansko izobražujemo, v temle ePredavanju. ⬇

Namig: lahko ga predvajaš s povišano hitrostjo (1,5x ali celo 1,75x hitreje in si prihraniš nekaj časa – a ni tehnologija super stvar, no 😉):

 

Če raje poslušaš, sem po novem tudi na podcastu:

Kako ti lahko pomagam, da bo šlo kreiranje in menedžiranje online programov in spletnih učilnic lažje in hitreje?

Nauči se narediti sam – spletne tečaje, eDelavnice v živo (Zoom) in vodene mentorske/coaching programe –  s pomočjo programa Spletni edukator. Ali “rentaj možgane” in naredimo zate.