5 momentov (del 1 od 3), ko ljudje potrebujejo izobraževanje, in kako lahko to izkoristiš za svoj izobraževalni ali coaching biznis

Prispevek je namenjen sodobnim eduPodjetnikom – izobraževalnim trenerjem, coachem, mentorjem, svetovalcem … ki želijo svoje znanje p(r)odajati na sodoben način – tudi preko spleta!

Ni vsako izobraževanje za vsakega človeka. Ponudi pravo izobraževanje v pravem trenutku. In s tem povečaj uspeh svoje izobraževalne ponudbe.

Naj te ne zavede privlačnost tako imenovananega ‘one-size-fits-all’ pristopa. To je tisto, ko misliš, da je nujno treba v en izobraževalni dogodek (na primer v eno spletno predavanje v živo) spraviti vso (izobraževalno) ponudbo, vse znanje, ki ga želiš predati naprej. To je sicer plemenita gesta (pre-dati vse, kar imaš), ampak žal neučinkovita za udeležence (možganski overload) in pa hudo obremenilna tudi za izvajalce.

One-size-fits-all (e)izobraževanje ne deluje oz. ne prinaša dobrih rezultatov.

Iz čisto preprostega razloga: ker smo si ljudje različni in ker smo na različnih stopnjah (znanja, pa tudi pričakovanj) in predvsem, ker imamo različne potrebe.

Vrsto let sem iskala način, kako to na čim bolj simple način predstaviti vsebincem (to je oseba, ki ima znanje, vsebino, ki ji jo pomagam prevesti v (spletni) izobraževalni program) ter jim pomagati postaviti pravo strategijo njihovega izobraževanja – da dosežejo svoj biznis namen in da pri tem ne izgorijo zaradi (pre)obilice treningov in izobraževanj.

Tako mi je pred leti prišel pod roke (no, na ekran) en zanimiv in sila preprost model: “5 momentov (trenutkov) izobraževalnih potreb” (5 moments of learning need, avtorja Conrad Gottfredson & Bob Mosher). Po domače povedano, je to 5 situacij, ko ljudje (torej tvoje stranke) začutijo potrebo ‘po več’ znanja.

Model je, za razliko od mnogih modelov in teorij v svetu izobraževanja, precej nov (tam iz leta 2006) in tudi precej usklajen s potrebami današnjega časa. Zastavljen je sicer prvotno za namene izobraževanja v organizacijah in korporacijah, a je zaradi njegove – k rezultatom in praktičnemu znanju orientiranemu pristopu – primeren tudi za vse, ki izobraževanje (v kakršni koli obliki) uporabljamo v svojem (malem) biznisu. NI pa primeren za kakršno koli formalno izobraževanje!

S pomočjo tega modela ti želim pokazati, kako lahko oblikuješ svojo eduBiznis strategijo ter tako pokriješ vse:

  • od izobraževanj v promocijske namene (torej brezplačnih),
  • pa tja do plačljivih treningov/ coachingov
  • in suportnih (membership) programov.

Da pa pri tem ne izgorimo oz. čim bolj optimiziramo, bom v nadaljnih prispevkih še pokazala, kako ti pri tem lahko pomaga sodobna izobraževalna tehnologij (eLearning), da celotno zadevo čim bolj optimalno vpelješ in izpelješ v svojem biznisu.

Model je res preprost, saj se osredotoči na to, kaj tvoje (potencialne) stranke potrebujejo v določenem trenutku in kako na podlagi tega oblikovati ponudbo programov.

Poglejva torej, katerih je teh 5 momentov, ko ljudje (naše stranke) potrebujejo izobraževanje.

  1. NOVO (New): Ko je našim (morda takrat še potencialnim) strankam nekaj NOVO. Ko se s tem srečajo prvič. In morda sploh še ne vejo točno, KAJ morajo vedeti ali znati (narediti).
  2. VEČ (More): Ko že vejo, kaj želijo, kaj morajo znati (narediti/ spremeniti), pa želijo izvedeti VEČ. Ko, se želijo naučiti, KAKO to narediti, postati.
  3. NAREDITI/ POSTATI (Apply): Ko morajo to, kar vejo, kako (narediti) – spraviti še v prakso. To vključuje načrt, kako se bojo tega lotile, spomniti se morajo, kako se to naredi ali celo prilagoditi svoje (spo)znanje neki novi, drugačni situaciji. Tukaj bi dodala še to, da moramo zadevo (ko govorimo o izobraževalnem/ coaching biznisu) gledati z več vidikov:
    • narediti tehnično: ko moramo znati nekaj narediti tehnično, korak za korakom
    • narediti strateško, celostno: gre za primere, ko morda ni dovolj samo nekaj tehnično znati narediti, pač pa to znati umesiti v neko celoto
    • narediti/ pristopiti transformacijsko: gre za procese na področju osebnostnega (in kariernega) razvoja, ko želimo nekaj postati, se spremeniti
  4. REŠITI (Solve): Ko se pojavijo problemi in jih morajo/ želijo rešiti. Ali ko stvari ne delujejo tako, kot je bilo mišljeno.
  5. SPREMENITI (SE) (Change): Ko se morajo naučiti nove stvari (potem ko so že zaobvladali/ naredili prvotno prakso).

Ok, kaj to sedaj pomeni za tvoj biznis?

Čeprav so faze zapisane v zaporedju 5-ih števil, je ključno, da se zavedaš, da se v bistvu vse vrti okoli ene same ‘faze’ – apply/ naredi/ spremeni. To je v bistvu tista zadeva, ki je jedro tvoje izobraževalne/ svetovalne/ coaching ponudbe.

Vir: https://learningsolutionsmag.com

Vir: https://learningsolutionsmag.com

Vprašanje, s katerim moraš torej začeti je: kaj učim/ svetujem/ pomagam ljudem narediti ali postati?

Po tem modelu je zastavljen tudi BREZPLAČEN spletni tečaj, ki te nauči narediti tvoj (prvi) predstavitveni spletni tečaj.

V naslednjih prispevkih pa nadaljujemo:

  • Del 2: 5 momentov, ko ljudje potrebujejo izobraževanje, in kako oblikovati svojo izobraževalno ponudbo
  • Del 3: 5 momentov, ko ljudje potrebujejo izobraževanje, in kako optimizirati svojo ponudbo s pomočjo sodobne izobraževalne tehnologije

Maruša Jovanović, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

Pixabay