5 momentov izobraževanja (del 2 od 3) in kaj naj serviram v katerem trenutku, da bom dosegel maksimalni učinek

Prispevek je namenjen sodobnim eduPodjetnikom – izobraževalnim trenerjem, coachem, mentorjem, svetovalcem … ki želijo svoje znanje p(r)odajati na sodoben način – tudi preko spleta!

Tvoj izobraževalni ali coaching biznis naj bo kot jedilni list: v pravem trenutku serviraj pravo jed. Kaj torej model 5-ih momentov pomeni za tvojo ponudbo?

Kako oblikovati svojo izobraževalno ponudbo, da serviraš pravo jed v pravem momentu? Začniva še enkrat s slikico 5-ih momentov, ko grejo ljudje na izobraževanje:

Vir: https://learningsolutionsmag.com

Vir: https://learningsolutionsmag.com

1. Apply (narediti, postati)

Osrednji del torej predstavlja apply (narediti, postati). To je tvoja osrednja ponudba. Glavna jed, bi lahko rekli. Tvoja ‘glavna jed’ torej odgovarja na glavni problem tvoje stranke.

In če tvoja (potencialna) stranka ve, kaj je njen problem (kaj se želi naučiti narediti ali kaj spremeniti/ postati) in če je torej seznanjena s konceptom, ki ga ponujaš, potem je velika verjetnost, da bo pristopila direktno do tebe, da jo naučiš to narediti. Pa ne le, da jo naučiš to narediti, ampak (zlasti pri coachingu) celo dejansko narediti. Torej da se posvetiš tudi (morebitnim) oviram in drugim razlogom, da nekaj izpelje.

Takole bolj praktično:

  • če si coach, je faza ‘apply’ tista faza, kjer stranki pomagaš nekaj doseči, priti do rezultata.
  • Če si svetovalec, je to verjetno faza, ko ji pomagaš to dejansko izvesti.

2. New – novo

Vendar pa je včasih tako, da naša (potencialna) stranka oz. klient še ni pripravljen na fazo ‘apply’ – ker ne ve, kaj točno ji prinaša, kaj točno mora narediti, zakaj točno bi sploh šel v to. To velja zlasti za ljudi, ki so še v fazi ‘new’. Ki jim je torej tvoj koncept, tvoja filozofija, tvoja ponudba še nova. Ti ljudje so tvoja POTENCIALNA stranka – saj že vejo, da bi nekaj radi, pa še ne vejo točno, kako do tja.

Ujeti t(ak)e ljudi v tem trenutku je tvoja velika konkurenčna prednost, saj si tako prvi, ki (se) jim predstaviš, ki jih naučiš določene osnove. In je tako večja verjetnost, da bojo (v prihodnje) zaupali prav tebi.

Ko govorimo o fazi ‘new‘ je torej čas, da stranki serviramo naš ‘vhodni trening’: KAJ mora znati narediti – lahko so to koraki, ki jih mora obvladati, lahko so to področja (življenja), na katerih mora delati (pri bolj celostnih in osebnostnih izobraževanjih).

V fazi new je torej to večinoma naše osnovno izobraževanje. To je ponavadi tisto, kar razlagaš vedno znova – vsaki stranki enako (ali prilagojeno na njeno področje). To je najbližje temu, kar poznamo kot vsebinski (oz. še bolj konkretno kot izobraževalni) marketing. Izobraževanje, ki ga naredimo v taki obliki, pa je bolj kot ne naš info/ promo produkt, saj v njem posredujemo le informacije, KAJ in ZAKAJ, ne pa tudi KAKO se naredi.

3. More – več

Kako se to naredi (na primer podrobnejši postopek ali pa podrobnejši pregled posameznih področij, ki jih mora obvladati), pa je naslednja faza. Za ljudi, ki želijo ‘more’, ki želijo vedeti več. Ki so jim osnovni koncpeti že jasni in želijo poglobljeno znanje – ne pa še nujno rešitev (apply).

Najlažje to ponazorimo na področju izobraževanja: nekdo, ki se je odločil, da bi rad naredil svojo torto, s katero bi rad presenetil svoje domače za rojstni dan, gre na delavnico peke in dekoriranja tort. Na delavnici naredi ZA VAJO svojo torto – po natančnih navodilih, z vnaprej pripravljenimi pripomočki, ob budnem očesu mentorja.

V fazi ‘more’ je to največkrat tisto, kar poznamo kot izobraževalni (ne športni) trening, kot delavnico, kot vajo.

Prva dva momenta, torej new in more, sta večinoma tisto, kar pokrivamo z (neformalnimi) izobraževanji: predavanji, treningi, delavnicami (v spletni obliki ali na terenu).

4. Change & solve

Momenta ‘change’ in ‘solve’ pa sta malo bolj specifična in se morda ne pojavita pri vsakem (tipu ali vsebini) izobraževanj. Teh dveh momentov običajno NE pokrivamo s klasičnimi izobraževanji v obliki delavnic, predavanj itd. V teh dveh momentih gre velikokrat predvsem za (izobraževalni) suport.

Poglejva par tipičnih primerov za change in solve in potencialne oblike suporta:

  • Change – ko se morajo naučiti nove stvari (potem ko so že zaobvladali apply)
  • Solve – ko se pojavi problem, ko se stvari spremenijo, ali ko nekaj ne deluje tako, kot naj bi delovalo

Pri malo bolj tehničnih zadevah si change & solve lahko predstavljaš kot update (posodobitev). Na primer, da si nekoga naučil neke postopke (računovodske, tehnične, neke korake procesa), ti pa so se sedaj (malo) spremenili.

  • V tem primeru lahko ponudiš (izobraževalni) suport v obliki suportne skupine.
  • Zadnje časo so za te namene zelo priljubljene Facebook skupine.
  • Lahko pa so to tudi malo bolj sofisticirane oblike membership programov (kjer celo zaračunaš članstvo, v zameno pa poskrbiš, da tvoji ‘alumni klub’ dobiva vedno nova, sveža in relevantna znanja s tvojega področja).
  • V primeru coachinga in svetovanja so to lahko dodatni paketi v obliki intervencijskih klicev.

Kako lahko izbereš pravi model, obliko, tip za svoj biznis?

Skratka, izobraževanje že nekaj časa ni več omejeno samo na treninge, predavanja, delavnice. Tvoje stranke pa niso nujno več samo en enkraten obisk delavnice, treninga …

Ampak – a več strank pomeni tudi več dela? Ja in ne!

  • Ja, ker več dela prinaša več zaslužka.
  • In ne, ker z malo pametnega načrtovanja in primerne podpore sodobne izobraževalne tehnologije lahko poskrbiš – da ne izgoriš – tako da se ‘kloniraš’ ali da optimiziraš!

V naslednjem (zadnjem delu) torej še o

  • Del 3: 5 momentov, ko ljudje potrebujejo izobraževanje, in kako optimizirati svojo ponudbo s pomočjo sodobne izobraževalne tehnologije

Ne pozabi pa, da so osnova vsemu določene ključne kompetence, ki jih mora imeti sodobni eduPodjetnik. In mednje gotovo spada kreiranje vsebin za spletna predavanja oz. posneti spletni tečaji.

Maruša Jovanović, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

Image by DarkWorkX from Pixabay