Razmišljam na glas #17: 6 modelov, kako izvajati online programe – če imaš malo … skupino ali malo … časa za izvedbo

6 modelov, kako izvajati online programe – če imaš malo … skupino ali malo … časa za izvedbo

Prišli smo do točke, ko smo navdušeni nad tem, da želimo svoj (obstoječi, rastoči ali bodoči) eduBiznis prenesti (tudi) v spletno obliko in svoje izobraževalne/ mentorske/ coaching programe p(r)odajati tudi preko spleta oz. na daljavo.

Jasno nam je tudi vse, kar se tiče tehnične opreme in platform in eOrodij … zdaj pa je čas za PRODAJO in IZVEDBO!

In tu se pri marsikomu ustavi. Pa ne mislim na prodajo. Ne, to je čisto druga tematika, ki zahteva drugačno debato. Mislim bolj na to, da pride do najpogostejših ugovorov glede same izvedbe:

  1. Sem na začetku, nimam dovolj velike baze sledilcev/ potencialnih udeležencev, da bi se mi splačalo sploh izvajati online programe za enega ali dva udeleženca (raje se bom usmeril v individualno delo)
  2. Že s svojimi klasičnimi programi (ali pa s svojim osnovnim biznisom) sem tako bizi, da ne najdem časa, da bi razvil nov program (novo obliko programa).
  3. Ne splača se mi prodajati spletnih tečajev/ programov »za 50 evrov ali manj«, saj si s tem delam škodo proti svojim višjecenovnim produktom ali pa se mi to enostavno ne splača.

Pa narediva malo analizo tehle ugovorov. Izberi enega od zgoraj navedenih »ugovorov«, ki najbolj(e) opiše tvojo situacijo in v nadaljevanju skoči na točko, ki ustreza točki ugovora. Torej za ugovor pod št. 2, skoči v nadaljevanju na »analizo« pod številko 2 itd.


Članek se nadaljuje spodaj …

Posnemi svoj prvi spletni tečaj – BREZPLAČEN spletni tečaj


Prvi primer

Ker običajno prodamo program le manjšemu deležu vseh sledilcev oz. svoji email bazi (bojda je ta delež nekje od 2 do 4 %, kar se je izkazalo tudi pri meni), pri manjši bazi to lahko pomeni, da imaš na začetku v programu samo enega ali dva udeleženca. Če gre za spletni tečaj, ki je namenjen samostojnemu učenju (in je v celoti avtomatiziran), to seveda ni panike.

A ko govorimo o izobraževalnih programih, kjer želimo dodatni osebno komponento (svoje vodenje, mentorstvo, coaching, facilitiranje/ olajševanje izobraževalnega procesa), potem pač avtomatizirani programi niso to, kar želimo ponuditi. Z dvema udeležencema pa ne moremo imeti kake visoko interaktivne izkušnje – vsaj ne med udeleženci samimi. Kaj zdaj? Se nam ne splača delati online programov, dokler nimamo velike baze?

Ne, prav nasprotno. Sama mislim, da se splača, ker tako pilimo tudi samo vsebino in izvedbo programa. Res pa je, da programa ne moremo izvesti tako, kot bi ga izvajali, če bi imeli 10 ali celo 20 udeležencev.

Zato je za tak primer najbolj primeren tip modela online programa, kjer imamo posneto eGradivo + nek individualiziran pristop – glej modele 1, 2 in 4 v nadaljevanju tega prispevka.

Drugi primer

Moje izkušnje kažejo, da nekdo z dobro in veliko bazo sledilcev običajno nima niti najmanjšega problema ne samo prodati, ampak totalno raz-prodati svojo prvo, pa tudi drugo in tretjo izvedbo.

Je pa to običajno eduPodjetnik z dolgo kilometrino in posledično veliko bazo sledilcev. In v tej bazi sledilcev se pogosto nahajajo tudi ljudje, ki njegovih delavnic še niso obiskali – prav zaradi ovir, ki pa jih spletno izobraževanje lahko premaga (čas, lokacija, tempo …).

So pa to običajno eduPodjetniki, ki so že tako ali tako prezaposleni. Ki v spletnem izobraževanju iščejo optimizacijo dela.

Za te so primerni modeli 5 ali 6 in deloma tudi 3 in 4, če želi program izvajati dolgoročno in ni samo enkratna izvedba.

Tretji primer  

Tretji ugovor pa verjetno velja, četudi si pogledal že točko 1 ali točko 2.

Nihče si v resnici najbrž ne želi delati nečesa, v kar mora vložiti goro, pa res mislimo goroooo časa in hkrati to prodajati (skoraj) za drobiž.

Jap, točno to je problem spletnih tečajev. Tistih posnetih in avtomatiziranih. Čeprav se na prvi pogled zdijo sanjska rešitev – posnameš enkrat, prodaš večkrat (in poleg tega služiš denar, ko spiš ali potuješ), pa je resnica drugačna. Brez dobre baze v ozadju (beri: brez nenehne promocije in prodaje) se zadeva pač ne prodaja.

Zato sama prisegam na VODENE spletne izobraževalne programe. (Ne razumite me narobe, nisem proti spletnim tečajem za samostojno učenje – tudi sama ga imam in boste v nadaljevanju pri opisu modelov videli, kako mi lahko služi tudi pri vodenih programih.)

Kaj točno pa pomeni »vodeni« spletni izobraževalni/ mentorski programi?

Da imajo kakršno koli komponentno vodenja procesa. To v grobem pomeni to, da v obdobju, ko soDelujemo (ko smo udeleženi) v takem spletnem programu kot udeleženci NISMO SAMI, imamo ob sebi svojega »vodjo«, izvajalca. (Izvajalec lahko prevzame vlogo coacha, mentorja, svetovalca, izobraževalca/ inštruktorja … lahko je vse to po malem, glede na vsebino).

Skratka, v nasprotju z eTečaji so tovrstna spletna usposabljanja podprta s »človeško noto«, če lahko tako rečem. To ima (vsaj) dve prednosti:

  • večja motivacija za udeležence – naloge in vsebino morajo predelati, dokler jim je na voljo suport; hkrati pa jim ravno ta suport zagotavlja, da svoje znanje, veščine lažje implementirajo v prakso – izvajalčev stalen suport (tekom programa) namreč pomaga, da morda kaka vsebina ni bila narobe razumljena in da so naloge opravljene optimalno;
  • večja motivacija za izvajalca – mnogi izobraževalci smo to vlogo izbrali predvsem zato, ker nam je pomemben stik ljudmi, interAkcija. Ker vemo, da naša »dodana vrednost« leži v odnosu z udeleženci, v tem, kako jim dajemo povratno informacijo in v tem, kako se odzivajo na naš program.

Prav zato, ker pa imajo t(ak)i programi vključeno tudi osebno komponento, so torej vredni precej več »kot le drobiž«.

Udeleženci namreč cenijo in (pre)poznajo vrednost osebnega pristopa.

Mi, izvajalci, pa še vedno tudi v tej obliki ohranjamo svobodo – svobodo izbire lokacije in časa dela.

No, sicer pa poslušaj, kaj točno prinaša vsak od navedenih modelov. Prepričana sem, da lahko v tej (sicer mali) množici lahko najdeš različico ali dve, ki bi ustrezali tudi tvojemu načinu podajanja znanja ter tipu vsebine, ki jo pokrivaš.

 


Priporočam še v branje prispevek:

Odpri eAkademijo


 

Kje in kako začeti? 

Če šele raziskuješ svet spletnih izobraževalnih dogodkov in šele ugotavljaš, ali je to to, lahko nekaj več informacij najdeš v BREZPLAČNI Mini eŠoli eIzobraževanja.

Za konkretnejši suport pa pobrskaj po eDogodek.si rešitvah: