Vodeni online (mentorski/ coaching) programi omogočajo vse, kar omogočajo klasične delavnice na terenu – plus še več
V vodenih online programih se prepletajo …
- teorija (INFO) in praksa (AKTIVNOSTI) …
- ter sinhrono (istočasno, V ŽIVO) in asinhrono (‘ob času, ko meni ustreza’) soDELOvanje.
Tako lahko v vodenih online programih ohraniš vse elemente, ki jih izvajaš ‘na terenu’: udeležencem lahko zagotoviš kvalitetna predavanja, aktivnosti (vaje) ter feedback na njihovo delo.
Celo ceno programa lahko ohraniš (oz. jo znižaš za višino stroškov, ki se jih na ta način znebiš), tako da spletno ne pomeni zastonj ali ‘nizkocenovno’!
Pa poglejmo vse štiri elemente vodenih online programov malo podrobneje.
Praksa (AKTIVNOSTI), ki jih udeleženci predelujejo sami ali v skupini
Osnova vsakega (vodenega) izobraževanja je prenos teorije v prakso. Ali bolj po domače povedano: naši udeleženci ne pridejo na naša izobraževanja, da bi nekaj (ali vse) vedeli o nečem, ampak da bi nekaj (konkretnega) znali narediti in to kasneje v svojem življenju, biznisu, odnosih vedno znova znali izvajati.
Zato je naloga nas, mentorjev, spletnih edukatorjev, da (spletni) izobraževalni program oblikujemo tako, da lahko zagotovimo prakticiranje.
Kjer se ponavadi izvajalcem ‘ustavi’, ko začnejo razmišljati o opciji spletnih izobraževanj, pa je prav ta del: kako nekaj vaditi, prakticirati … in potem še zagotavljati feedback (povratno informacijo) ali (pri bolj coaching tematikah) celo vrtati dalje in odstirati ovire … če pa delamo na daljavo. Če pa nimamo neposrednega stika?!
In tukaj je pogosta ovira nepoznavanje eOrodij. Večina izvajalcev, eduPodjetnikov, se osredotoči na snemanje video lekcij ter suport v obliki Facebook skupine. To pa žal ni to! Obe orodji, platformi sta sicer močni, a jima manjka struktura in številna eOrodja, ki omogočajo tekočo interAkcijo.
V primernem učnem eOkolju namreč najdemo eOrodja, ki nam omogočajo, da naši udeleženci oddajajo naloge, pišejo svoje (zasebne) bloge/ razmišljanja (zlasti primerno za bolj duhovne, osebnostne programe), soocenjujejo naloge soudeležencev, skupaj soustvarjajo vsebine izobraževalnega programa itd.
Seveda se vse skupaj začne pri primernem načrtovanju programa, poznavanju eOrodij ter (celo) pri domišljiji, kako s pomočjo eOrodij izvesti določene moderatorske/ facilitatorske tehnike tudi v spletnem okolju.
Teorija (INFO) – ko kot mentor podajaš teoretična vodila in pa navodila za delo
Hmmm … mogoče bi kdo pričakoval, da bom najprej začela s to točko – kako v spletnih izobraževalnih programih podajati teorijo. Ampak je enkrat, ko imaš narejen dober načrt izobraževalnega programa, podajanja teorije v bistvu drugotnega pomena. Zakaj? Ker s teorijo (ali, jaz mu raje rečem, INFO delom) samo usmerimo (damo vodila), kaj mora naš udeleženec NUJNO vedeti, da sploh lahko izvaja aktivnosti (glej prejšnjo točko).
V izobraževalnih programih, ki jih izvajamo na daljavo, pa je vsekakor velika prednost: vsebino, video lekcije, posnamemo enkrat in jih vedno znova in znova recikliramo, ponovno uporabimo v vseh nadaljnjih izvedbah (seveda, če to želimo – lahko pa tudi snemamo vedno znova, prilagojeno za vsako novo izvedbo).
To pa nas pripelje še k eni točki – to je SVOBODA, ki jo omogočajo vodeni online programi. Ne rabimo se pojaviti nekje ‘na terenu’ ob točno določeni uri na točno določen dan, zato da lahko odpredavamo naš info del. Pravzaprav se sploh ne rabimo pojavititi kjer koli, temveč lahko svoje predavanje posnamemo praktično kjer koli smo – le da imamo primerno opremo za snemanje in pogoje za snemanje.
Sinhrono (istočasno, V ŽIVO) – ko se skupina sreča in dela skupaj
Ne smemo pa pozabiti, da spletno izobraževanje ni samo tisto, kar je posneto ali predpripravljeno ali avtomatizirano. Pristen oseben stik lahko ohranjamo tudi skozi spletne delavnice v živo. In tukaj ne mislim na tiste dolgoooočasne marketinško obarvane spletne webinarje, kjer uro ali dve poslušamo (sicer lahko da popolnoma koristno) predavanje. Ne, v mislih imam take prave interAktivne delavnice, v katerih udeleženci brejnstormajo, diskutirajo, soustvarjajo, soDelujejo.
Če jih primerno uvrstimo v naš (učni) načrt izobraževalnega programa, potem ne samo da popestrijo program pač pa tudi prinesejo veliko izobraževalno vrednost. Le pripraviti in izVAJAti jih je treba znati!
Asinhrono (‘ob času, ko meni ustreza’) soDelovanje
In ja, ne pozabi, da obstaja tudi druga plat kovanca: tudi tvoji udeleženci morda iščejo bolj fleksibilen pristop. Tak, kjer lahko svoje izobraževalne aktivnosti opravljajo (ali/ in predelujejo izobraževalne vsebine) v času, ko njim ustreza in z lokacije, kjer so (trenutno). Predvsem pa – tudi udeleženci v izobraževanjih iščejo stik, povezave in mreženje z drugimi, podobno mislečimi. In pravilno zastavljen ter predvsem v primernem eOkolju izveden voden online izobraževalni program jim lahko omogoči tudi to.
Izvajanje v spletnem učnem okolju je drugačno kot na delavnicah ‘na terenu’
Česar pa ne moreš ohraniti v vodenih online programih (kar ne more biti enako tistemu, kar si navajen pri delavnicah ‘na terenu’), pa je – izvajanje (oz. moderiranje, vodenje skupine na daljavo) je v spletnem učnem okolju precej drugačno. Tako ePrezentacijo kot eKomunikacijo in nenazadnje tudi samo spodbujanje k soDelovanju mora spletni edukator nujno spremeniti oz. prilagoditi za spletno učno okolje.
Fotografija avtorja Rudy and Peter Skitterians s Pixabay