Kako združiti elemente klasičnih delavnic “v živo” in hkrati koristiti vse prednosti online sveta

Mnogi izvajalci se izogibajo spletnemu izobraževanju, češ da je brezosebno, da ni stika, da ni dovolj interakcije. Ena od ovir je tudi, da (velja zlasti za avtomatizirane, posnete spletne tečaje) je veliko priprave v naprej (snemanje, pisanje vsebine, priprava materialov).

Prav zato so tudi meni najljubša oblika spletnih izobraževanj eDelavnice.

Gre za obliko izobraževanj, kjer se izvedba odvije v živo, v realnem času, v videokonferenčnem okolju, kot je Zoom, ClickMeeting, Skype in podobne platforme. 

Pozor: to niso “navadni” webinarji, kjer gre za enosmerno komunikacijo, v kateri predavatelj predava, govori, udeleženci pa uro in pol ali celo več samo poslušajo in skušajo memorizirati čim več informacij (v takem primeru sama raje priporočam, da posnameš preprost video vodič, ki ga lahko narediš kar enostavno v eni od zgoraj omenjenih aplikacij).

Videokonferenčna orodja namreč poleg možnosti, da predavatelj, eFacilitator, govori in kaže svojo “govorečo glavo” ali v najboljšem primeru svoj ekran (dogajanje na njem in/ ali prosojnice), omogočajo mnogo več. Poglej si v nadaljevanju tega članka video, da vidiš, kaj vse je na voljo v videokonferenčnih sistemih, na kratko pa: poleg deljenja ekrana (in prikazovanja prosojnic) so tu še bela tabla, orodja za risanje, klepet, emotikoni, ankete, break-out rooms za skupinsko delo …)  

Tako lahko na daljavo izvedeš kakrše koli komunikacijske delavnice, ustvarjalne delavnice, marketinške treninge, računalniške treninge, delavnice s področja osebne rasti in celo meditacije … 

Je pa ravno ta obilica orodij, ki so na voljo v tovrstnih sistemih, pravzaprav tisto, kar zna biti za novopečene eFacilitatorje “zastrašujoča”:

Kaj kažem na ekranu? Sem na ekranu sedaj jaz ali moj zaslon? Kje je moja anketa, ki sem jo pripravil? 

Hkrati pa je tu še druga komponenta: kako in kdaj učinkovito uporabiti ta orodja?

Naj odprem anketo ali jih vprašam v klepetu? Naj uporabim klepet ali raje dovolim, da vprašajo oz. povejo na glas? Naj vklopim udeležencem kamere ali raje pustim, da se sliši samo njihov glas? Naj jih dam na “mute” ali pustim, da se “mutajo” sami? 

Seveda pa je za uspeh vodene eDelavnice v živo potrebno več kot samo znati rokovati z videokonferenčno platformo in orodji v njej. Znati narediti anketo ali uporabiti klepet v virtualni sobi je pravzaprav enostavno – enkrat, ko veš, kje se orodje nahaja in kako deluje. Kar je večja umetnost, ki zahteva več veščin, pa je facilitiranje – ali z drugimi besedami – olajševanje (izobraževalnega) procesa in sodelovanja na tovrstnih srečanjih.

 

Poglej si 10-minutni video s predstavitvijo vseh orodij, ki so ti na voljo v videokonferenčnih sistemih in s katerimi lahko narediš svojo spletno delavnico bolj zanimivo ter s tem poskrbiš za večjo vključenost (engagement) udeležencev ter za boljše pomnenje ter predvsem za karseda praktično izkušnjo.