Kje in kako upravljati spletne izobraževalne dogodke

 

A veš, kaj je najpogostejša dilema, vprašanje (tehnične narave), ki ga dobim od eduPodjetnikov, ki bi radi izkoristili tudi prednosti online sveta?

“Kam naj naložim svoj spletni tečaj?”

V ozadju tega vprašanja je sicer običajno vprašanje: Kam naj naložim videe, da bojo skriti in ne bojo dostopni tistim, ki zanje niso plačali?

A to je pravzaprav samo začetek. Treba se je vprašati namreč (med drugim) tudi to:

  • kako želim, da bojo dostopali do mojih spletnih tečajev (si želim, da je to v nekem sistemu ali bom pošiljal po mejlu ali kako drugače)
  • bojo moji spletni tečaji sestavljeni zgolj iz video posnetkov ali (kot je sicer tudi smiselno) bojo vsebovali tudi druge vrste posnetkov (na primer zvočne posnetke) in druge datoteke (na primer delovne liste v pdf obliki)
  • bo kateri od videov (in drugih datotek) na voljo, da si ga prenesejo na svoj računalnik/ mobitel (po domače povedano, zdownloadajo)
  • koliko avtomatizacije si želim – naj bo tudi plačilo urejeno preko sistema in takoj po plačilu omogočen vpis v eTečaj (online program) ali imam to raje pod kontrolo in vpisujem “na roko” sam
  • bo moj program vseboval tudi eSrečanja v živo (preko Zoom-a) in bi bilo torej smiselno, da eTečaj/ online program vsebuje na istem mestu tudi dostop do tega
  • bo v mojem programu tudi komunikacija, diskusije, soDelovanje, oddajanje nalog
  • želim svoje udeležence tekom programa spodbujati ali drugače z njimi komunicirat tudi preko sporočil (e-pošte)
  • koliko avtomatizacije oz. optimizacije časa si želim (koliko stvari lahko naredim v naprej ali morda celo prepustim, da jih naredijo drugi)
  • koliko sem pripravljen za vse to plačati

Seveda so tu še vprašanja, povezana z uporabniško/ učno izkušnjo udeležencev, a recimo, da smo v tem primeru zaenkrat osredotočeni samo na izvajalce.

Odkar obstaja online izobraževanje (eLearning) – torej nekako takoj po dopisnem izobraževanju, kjer so se učne skripte in komunikacija odvijali dopisno, preko navadne pošte – je bilo jedro spletnega izobraževanja pravzaprav vprašanje: kako upravljati izobraževanje preko spleta?

Še bolj natančno povedano: ne gre zgolj za vprašanje, kako upravljati VSEBINE preko spleta (torej, kam nalagati video vsebine), pač pa tudi (ali predvsem), kako upravljati, administrirati dostop za udeležence, kako komunicirati z njimi preko spleta, kako pregledovati njihove naloge preko spleta …

Skratka, ko začneš razmišljati o tem, da greš s svojim eduBiznisom online, je (poleg tega, kako kreirati vsebine) pravzaprav najbolj pomembno vprašanje, kako jih enostavno in smotrno upravljati na daljavo.

Za ta namen so na voljo Learning Management Systemi (LMS) oz. po slovensko sistemi za upravljanje učenja!

In če so bili še 10 let nazaj taki sistemi na voljo zgolj za organizacije z velikimi budžeti po nekaj več tisoč evrov (morda celo mesečno – odvisno od števila uporabnikov/ udeležencev), je z razvojem tehnologije – ko se je razširila možnost kreiranja spletnih vsebin – se razširila tudi možnost, da je danes tak sistem na voljo tudi za manjše budžete – take, ki se pišejo v dvomestni številki mesečno (torej za nekaj deset evrov).

Prednost takih sistemov je tudi to, da za njimi stojijo tehnični/ računalniški mojstri, ki ves čas bdijo nad tem, da pravilno delujejo, da jih redno posodabljajo (in zagotavljajo s tem varnost pred vdori) ter da so relativno preprosti in intiutivni za uporabo za nekoga, ki mu LMS ni ravno glavno orodje.

Torej ne potrebujemo biti ravno programerji oz. IT-friki, da jih lahko upravljamo sami. Še dodatna prednost je tudi to, da so dokaj nezavezujoči: najemaš jih na mesečni ravni (ali morda letni) in če vidiš, da ti zadeva ne deluje in če morda želiš na drug sistem, se enostavno pač preseliš. 🙂

Sama LMS sistemom rečem kar “vse pod eno streho” oz. jih po slovensko poimenujem z eAkademije (v katerih imamo nato več eUčilnic = eTečajev oz. online programov ali zasebnih učilnic za suport individualnemu mentorstvu).

Več o eAkademijah, njihovem upravljanju in o tem, kako nas lahko podprejo pri eFacilitiranju vodenih online programov, se učimo tudi v eŠoli eFacilitiranja.

Dve video lekciji iz 10. izziva (od 12-ih izzivov) eŠole eFacilitiranja oz. eŠole upravljanja (vodenih) online programov sta na voljo za brezplačen ogled. V njiju razložim, kaj LMS sploh je ter predstavim 3 konkretne platforme/ rešitve za upravljanje spletnih programov, njihovo ceno, prednosti in slabosti posamezne …

O Learning Management Systemih (eAkademijah) za upravljanje online

Kje in kako začeti? 

Če šele raziskuješ svet spletnih izobraževalnih dogodkov in šele ugotavljaš, ali je to to, lahko nekaj več informacij najdeš v BREZPLAČNIKIH.

Za konkretnejši suport pa pobrskaj po eDogodek.si rešitvah:

 

Fotka avtorja Pexels s spletnega mesta Pixabay