Ne zamudi najbolj spregledane priložnosti na področju izobraževanja v Sloveniji

 

Tole je zapis, ki sem ga originalno zapisala konec oktobra 2018. In če je bil takrat bolj “preroški”, lahko danes potrdim, da so prve spremembe na tem področju že vidne. O čem govorim? O najbolj spregledani priložnosti za izobraževalce na slovenskem trgu.

Takole sem zapisala dobro leto nazaj:

“V  današnjem mejlu ni eVodnikov, ni tehničnih rešitev … danes si bom drznila biti nekoliko preroška (ali pa vizionarska – kot pač vzameš).

Ve(rjame)m namreč, da obstaja na slovenskem trgu ena velika spregledana priložnost, ki (lahko) prinaša velike dobičke izobraževalcem, hkrati pa omogoča svobodo (lokacije, časa).

Mnogi jo predstavljajo kot “pojdi na tropski otok in služi denar, medtem ko uživaš” ali pa “kako služiti denar, medtem ko spiš”.

O tropih in cekinih, ki letijo …

Ja, tudi sama verjamem, da se to da. AMPAK … ko imaš otroke, družino, obveznosti v domačih krajih, ni kar tako, da spokaš in greš delat v trope. Tisto služenje denarja medtem ko spiš, pa je tudi privlačno bolj na papirju, kot pa v resnici. Mogoče če denar leti medtem ko počneš nekaj res super truper kulskega (potuješ po svetu ali cele dneve ležiš na plaži), ampak … ja, preberi še enkrat prvi stavek tega odstavka.

Tile dve predpostavki o tropih in pasivnih dohodkih pozabljata namreč še na eno stvar: izobraževalci, coachi, svetovalci, terapeveti … s(m)o tukaj tudi (in predvsem) zaradi ljudi. Ker radi služimo – ljudem! Ker verjamemo, da jim lahko pomagamo. In ti dve predpostavki to enostavno izločita. Izločita neposredno delo z ljudmi. Izločita dejstvo, da kot eduPodjetnik želiš imeti stik z ljudmi.

No, zato je moja prerokba/ vizija o služenju na tropih in med spanjem nekoliko drugačna! Sama vidim v slovenskem prostoru (pa kmalu tudi v tujini) veliko priložnost v IZKUŠNJI, v zagotavljanju takega izobraževanja, ki omogoča IZKUŠNJO – a hkrati omogoča svobodo izobraževalcu in udeležencu. Tehnično gledano – v VODENIH spletnih izobraževalnih/ coaching programih.

Kako to izgleda?

Gre za programe, ki so – podobno kot klasične delavnice na terenu – skupinski. Skupina se v določenem obdobju srečuje, dela naloge (jaz jim pravim izzivi), se o izzivih posvetuje med sabo ali z vodjo programa, oddaja izzive in prejema odzive (feedback s strani izvajalca). Praktično enako kot na klasičnih terenskih delavnicah, le da vse skupaj poteka preko spleta, na daljavo. In udeleženci so lahko iz katere koli lokacije (ali časovnega pasa), le da govorijo isti jezik, hehe.

Tak način soDelovanja je predvsem prikladen za katere koli ‘procesno’ naravnane vsebine, kjer moraš na primer določene veščine osvajati postopoma in naučeno postopoma (med posameznimi moduli) prenašati in preIZKUŠATI tudi v praksi.

Vendar pa (uč)iti na daljavo ni tako enostavno

Že če si kdaj poskusil kaj podobnega s kako Facebook skupino, lahko vidiš, da je izziv, kako ohranjati komunikacijo (ne da bi ti izgorel), kako ohranjati motivacijo, kako sploh izvesti določene zadeve tehnično …

Sama imam po 10-ih letih dela v eLearning industriji v žepu kar nekaj trikov in eOrodij, pa še vedno lahko trdim, da je to precej zahtevno delo, ki (mi) ne uspe vedno najbolje. A ve(rjame)m, da bojo/ bomo čez nekaj let na trgu najbolj konkurenčni prav tisti, ki bomo znali dobro zmoderirati/ facilitirati ne le delavnice na terenu, pač pa tudi tiste ‘na spletu’.

Torej: ohrani svojo konkurenčnost na področju izobraževanja! Postavi svoj voden online program!

Ampak ne pozabi: ni pomembno biti prvi ali samo narediti program.

Pomembno je narediti KVALITETEN program.

 

Kje in kako začeti? 

 

Fotka avtorja Tayeb MEZAHDIA s spletnega mesta Pixabay

 

Tagged with: