S spletnimi izobraževalnimi dogodki v akcijo … do rezultata

Prispevek je namenjen sodobnim eduPodjetnikom – izobraževalnim trenerjem, coachem, mentorjem, svetovalcem … ki želijo svoje znanje p(r)odajati na sodoben način – tudi preko spleta!

Kako narediti spletni tečaj koristen za udeleženca: udeležencu ponudi rezultat, ne znanje!

Zakaj grejo ljudje prvič na trening v telovadnico? Ker hočejo doseči neko spremembo: doseči nek rezultat, na primer shujšati, postati (fizično) močnejši, kondicijsko bolj pripravljeni …

In kdaj grejo ljudje na izobraževanje?

  • Kdaj gre Špelca na tisti tečaj o postavljanju spletnih strani? Ja, ko hoče postaviti svojo spletno stran … ali pa znati postaviti spletno stran, da bo lahko kandidirala za tisto delovno mesto, kjer mora poleg vsega znat še urejati spletne strani.
  • Kdaj gre Metka na predavanje o negi problematčne kože? Ja, ko se hoče znebiti mozoljev.
  • Kdaj gre večina podjetnikov na predavanja o bilanci in postavljanju letnih poročil? Ja, konec leta, ja, ko je treba pripraviti letna poročila. In ne, ne grejo zato, da bojo nekaj vedeli o letnih poročilih ali pa ker potrebujejo ‘malo več informacij’. Grejo za to, da bojo lahko sami naredili poročilo in privarčevali tistih (par) sto evrov.

Skratka, ljudje, odrasli, gremo na izobraževanja, ko hočemo nekaj narediti. Nekaj spremeniti. Nekaj izboljšati, optimizirati … skratka, ko hočemo nekaj KONKRETNEGA doseči, vpeljati v življenju, odnosih, delu, biznisu.

In tvoja naloga kot p(r)odajalca znanja je, da najprej definiraš ta REZULTAT. Da najprej ugotoviš, kaj je ta rezultat, ki ga ponujaš. (Mimogrede, za sam spletni tečaj je dovolj, da ugotavljaš, kaj bo rezultat, in ne, zakaj bi radi dosegli ta rezultat. Ko boš pa promoviral, bo pa fino, da veš tudi, ZAKAJ želijo ta rezultat.)

Torej, rezultat je,

  • da ima Špelca postavljeno spletno stran (in ne da samo ve, kako se postavi)
  • da zna Metka narediti dnevno nego svoje aknaste kože (ja, tudi če ji bo pri tem kozmetičarka, ki vodi tečaj, priporočila svojo kremo) – in ne, da ve, kako se naredi nega
  • da znam kot podjetnica pripraviti letno poročilo …

Zakaj (torej motivacija)?

  • Da bo Špelca lahko sama postavila svojo spletno stran in privarčevala 1000 evrov.
  • Da se bo Metka znebila mozoljev.
  • Da bom jaz privarčevala par sto evrov pri pripravi letnega poročila.

Skratka, rezultat je tista OPRIJEMLJIVA zadeva, ki jo bo tvoj udeleženec dobil oz. znal NAREDITI, ko bo končal oz. opravil tvoj eDogodek. Motiv, zakaj hoče doseči ta rezultat doseči, pa je sicer v fazi postavljanja eDogodka nepomemben, ga je pa vseeno fino poznati – zaradi promocije, marketinga.

Torej, tvoja prva naloga – preden začneš snemati video posnetke, sestavljati spletni tečaj, snovati online program itd.: opredeli REZULTAT, ki ga bojo tvoji udeleženci dosegli.

OK, imaš rezultat? Ja? No, potem pa lahko naredimo naslednji korak in to je – določimo KORAKE, kako bojo naša Špelca, Metka, Mihec … skratka naši udeleženci prišli do tega rezultata, ki ga naše izobraževanje obljublja.

Po tem modelu je zastavljen tudi BREZPLAČEN spletni tečaj, ki te nauči (jap – po tem modelu) narediti tvoj (prvi) predstavitveni spletni tečaj. Več na:

 

Maruša Jovanović, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

Pixabay