Zakaj je večji strošek ne delati online izobraževanj, kot pa če jih

Koliko dejansko stane postavitev online programov in kakšno opremo oz. kaj vse potrebuješ?

Jah, velikokrat se vse ustavi pri denarju. Na prvi pogled se investicija zdi super in fajn, ko pa začneš kalkulirati, pa ugotoviš, da je vse skupaj ‘nateg’ (ali pa samo prevelik strošek). Zato »se greva danes matematiko«. Bo malo daljši zapis … ti pa pridno zapisuj stroške sproti na en list papirja.

Narediva kalkulacijo, kaj točno potrebuješ, če se greš online izobraževanje in koliko to stane.

Najprej potrebuješ nekaj, s čimer boš lahko snemal svoja predavanja.

  • Imaš pameten mobitel ali pa spletno kamero na prenosniku? Če nimaš nič od tega, potem ena solidna spletna kamera stane nekje okoli 70 € (enkraten nakup!).
  • Imaš power point, da pripraviš prosojnice? Ja, če že izobražuješ, ga verjetno že imaš. (Ali pa Keynote na Macu). Drugače lahko uporabiš tudi brezplačno Canvo ali pa številne druge (brezplačne) programe za kreiranje prosojnic.
  • Potrebuješ še mikrofon – imaš slušalke za pogovor na mobitelu? Yes? To je to – ne rabiš drugih fensišmensi zadev. Razen če si želiš imeti en tak lep natični/ kravatni mikrofon. Potem je to še (enkratna) investicija za približno 50 €.

Ok, imamo vse, kar se tiče ‘hardware-a’ (torej, fizične, zunanje opreme). Zdaj pa rabimo še ‘software’ (računalniški program) za snemanje prosojnic in ekrana ter urejanje posnetkov (valjda želiš imeti čim bolj »peace of mind« oz. se čim manj obremenjevati s snemanjem – no, če imaš video editor/ urejevalnik, snemanje postane užitek, ker lahko vse male napake izrežeš, hehe).

Aja, še cena: 18 $ na leto – ajd, v evrih je to ene 16 € na leto. Na leto!!! Ena kava na mesec! Tista z mlekom. In to v Ljubljani!

Potem je za interaktivne (vodene) programe fino, da imaš platformo, ki ti omogoča, da se s svojimi udeleženci srečaš tudi v živo (a na daljavo).

Taka platforma z eOrodji v spletni sobi (imenuje se videokonferenčna soba), ki ti omogoča, da lahko opravljaš tudi aktivnosti, ki si jih vajen izvajati ‘na terenu’ (brejnstorming v živo, zapiski na flipčartu ali beli tabli, soDelovanje v skupinah in skupinske diskusije in podobno).

No, najcenejša taka platforma je Zoom, ki omogoča, da imaš v svoji spletni sobi naenkrat kar 100 ljudi. Cena za 1 mesec pa je – 14 € (z DDV-jem 17 €). Za ena na ena je zastonj.

Posneta predavanja pa tista, ki so v živo, pa še vse, kar se vmes dogaja, je treba nekje upravljati.

Najlažje je to na tako imenovanem Learning Management Systemu oz. spletni akademiji (eAkademiji, kakršna je tudi tista, kjer gostujejeko vsi eTečaji eDogodek.si akademije). Taka spletna akademija stane (preračunano iz dolarjev) 35 € na mesec.

To je toliko kot unourni najem manjše (ne večje) predavalnice. V to ceno je že vključeno tudi (varno) gostovanje videov, imaš lahko neomejeno število spletnih učilnic/ spletnih tečajev/ spletnih programov, neomejeno število vpisanih oseb … in ni ti treba skrbeti za nobeno drugo tehnično stvar – nobenih posodabljanj (updejtov) in podobnega. Imaš lahko ‘javne’ spletne učilnice ali pa take ‘skrite’, ki so samo za zaprte programe (podobno kot pri Facebook skupinah).

Torej, skupna kalkulacija?

Odvisna je od tvojih potreb – ali samo snemaš predavanja ali izvajaš tudi skupinske delavnice. Ampak načeloma ne bo šlo brez orodja za snemanje in urejanje in brez spletne akademije/ spletnih učilnic.

Torej euro in pol na mesec za Screencastomatic in pa 35 evrov za Teachable (ali drugo primerljivo rešitev za izvajanje online programov) in smo nekje na 37 € na mesec. Če dodamo še Zoom za 17 € na mesec … smo na maksimalnem strošku 54 € na mesec. To pa je znesek, ki ga lahko dobiš povrnjenega že z enim prodanim spletnim tečajem na mesec, z eno spletno delavnico, enim svetovanjem … in je manj kot poldnevni najem »fizične« predavalnice.

Skratka, če se greš pravi izobraževalni biznis ali eduBiznis, potem je večji strošek ne izkoristiti prednosti online sveta kot pa investirati v stroške platform. In še najboljši del? Ne rabiš si delati stroškov (no, mogoče samo za orodje za snemanje) dokler dejansko ne prodaš prvih izobraževanj!

 

 

Maruša Jovanović, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

Slika avtorja Jan Vašek, naložena s Pixabay