Znati poučevati online ni računalniška (tehnična) veščina, temveč “didaktična”, izobraževalna

Večkrat dobim od eduPodjetnikov ugovor: “Maruša, jaz bi delal spletna izobraževanja, vendar pa se res nočem ubadati s tehničnimi zadevami. Jaz nisem tehnični tip. Mene to ne zanima!

Veš kaj, tudi mene ta del ne zanima. Resnično! Če mi rečeš, naj ti uredim tvoje video izobraževanje, te bom z veseljem pripravila na to, kako kvalitetno pripraviti video izobraževanje, ki ga daš “outsourcati” (da bo izplen sodelovanja s podizvajalcem najboljši) in ti pomagala najti ustreznega virtualnega asistenta za to delo.

Kar pa sama rada počnem, pa je to, da raziskujem nova eOrodja, nove računalniške programe, nove načine priprave … zato ker na tak način lahko najdem načine, ki morda nekomu od eduPodjetnikov ustrezajo bolje.

Vendar pa tebi ni treba biti ne tehnični tip ne raziskovalec po duši. Dovolj je, da imaš željo deliti svoje znanje ali s p(r)odajanjem svojega know how-a pomagati drugim. Dovolj je, da imaš zadosti veliko željo po tem, da to počneš na sodoben način (s pomočjo sodobnih orodij), ker veš, da tako lahko dosežeš tudi ljudi, ki jih sicer ne bi. Ker veš, da tako lahko olajšaš sebi delo (tako ali drugače – odvisno od formata eIzobraževanja, ki ga izbereš).

Zakaj je to dovolj? Odstraniva se malo od “spletnega poučevanja” in poglejva na primeru pisanja knjige.

Za pisanje knjige potrebuješ računalnik. Seveda če želiš to narediti dovolj enostavno, da lahko takoj popravljaš/ brišeš stavke in da imaš vedno pri roki digitalno kopijo, ki jo pošlješ v lekturo, editiranje in podobno. Skratka, mislim, da sva si na jasnem, da je tipkanje na računalnik najprikladnejši način. Torej vse, kar moraš znati narediti, je tipkati v urejevalniku besedila (kot je Word). Lahko seveda znaš tudi oblikovati naslove in poglavja ter delati kazalo, pa vstavljati opombe itd. Ampak to je samo dodatek, da še bolj posimpliraš svoje in editorsko delo.

Zdaj pa mi povej? Če znaš vse to (in verjamem, da zna vsak vsaj tipkati v Wordu) – znaš zaradi tega napisati knjigo? Jo znaš pravilno strukturirati? Se je znaš lotiti pisati? Znaš oblikovati knjižne junake? Znaš knjigo spisati in pripeljati do urednika? Do izida? Poznaš zakonitosti knjižnega trženja?

Razen če za sabo nimaš že kake izdaje knjige, bo v večini primerov odgovor ne!

Pa aplicirajva to nazaj na spletno poučevanje. Reciva na pripravo spletnih tečajev/ video izobraževanj. Ni poanta, da jih znaš tehnično narediti, poanta je v tem, da jih znaš primerno pripraviti. Da poznaš faze uspešne in lahkotne priprave kvalitetnih spletnih izobraževanj. Ni fora, da jih znaš “natipkati”, znati jih moraš “napisati” in znati jih moraš “izdati”. In to na tak način, da so (didaktično) kvalitetna (lahko je natipkati neberljivo knjigo, enako kot posneti nekvaliteten spletni tečaj) in hkrati dovolj enostavna, lahkotna tebi za pripravo.

Je pa dejstvo, da dokler gojiš to prepričanje, da je spletno poučevanje v prvi vrsti povezano z računalništvom, da so potrebne neke zahtevene tehnične veščine, ne boš uspel kreirati dobrih eDogodkov.

Ker te bo to zaustavljalo pri tem, da se prepustiš kreiranju, ustvarjanju, načrtovanju spletnega izobraževalnega dogodka. Ustavljalo te bo pri izbirah formatov, ker se boš skušal izogniti “tehnologiji”. Preprečevalo ti bo, da poiščeš učinkovitejše (in tudi zate) preprostejše načine priprave spletnih izobraževanj. Ker to zahteva, da izbereš morda različna tehnična/ računalniška orodja. Če pa imaš prepričanje, da le-ta niso zate, jim nikoli ne boš dal prednosti.

Zato “počisti” svoja prepričanja o tem, da nisi “tehnični tip” in da te “tehnične zadeve ne zanimajo” (kar koli že to pomeni – ker meni se tudi kuhanje zdi tehnični postopek, pa ga zato ne odklanjam, hehe). Preusmeri svoje prepričanje na to, da

  • je sodobno spletno poučevanje kreativno delo, pri katerem moraš uporabiti računalnik (računalnik je naš prijatelj, zaveznik)
  • je sodobno spletno poučevanje način, da svoje znanje p(r)odajaš širše (lokacijsko širše, ali pa novim ciljnim skupinam)
  • je sodobno spletno poučevanje način, da (na dolgi rok in s kvalitetno predpripravo) živiš in delaš svobodneje (ne, to ne pomeni, da ti ni treba delati, pomeni pa, da lahko bolj fleksibilno izbiraš čas in lokacijo dela – enako velja za tvoje stranke, s čimer pa smo spet pri prejšnji alineji)

Torej, kakšno je tvoje novo prepričanje? 😃

Ko boš “ready” z novim prepričanjem, pa te vabim, da se nam pridružiš na raziskovanju kvalitetne priprave spletnih izobraževalnih dogodkov. Na raziskovanju, na katerem 12 tednov zapored na lahkoten, prijazen in KREATIVEN način iščemo načine, kako začeti ali pa kako izboljšati naše spletne izobraževalne dogodke (bodisi video izobraževanja/ avtomatizirane spletne tečaje, eDelavnice v živo ali pa vodene online programe). Iščemo “balans” med kreativo in tehnologijo. 

In ja, učimo se vse od priprave, do izdelave … do izdaje na trg. Skratka, cilj nam je, da naredimo “knjižno uspešnico” in ne zgolj natipkamo knjigo.

 

 

Marija Maruša Jovanovič, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

tomaskallus iz Pixabay