Koledar – tvoj zaveznik za uspešno eUčenje

Kako si s pomočjo koledarja zagotoviti, da ti bo spletni izobraževalni dogodek res koristil in res prinesel rezultate?

Če si se že kdaj udeležil kakega spletnega tečaja za samostojno učenje ali pa vodenega spletnega programa, potem gotovo poznaš tisti noro dober občutek, ki ga doživiš ob vpisu. Poln si entuziazma, kaj bo program prinesel, poln pričakovanj, kako boš vse naučeno takoj prenesel v svoje življenje, delo, odnose … trdno si odločen, da je to to, saj veš, kako ti spletni program res lahko pomaga, da greš v akcijo in (čim hitreje) dosežeš rezultat (spremembo).

Potem pa … hmmm … če gre za krajši, morda brezplačen spletni izobraževalni dogodek, ti celo uspe, da ga res na hitro predelaš in celo dejansko implementiraš, katero od stvari v svoje življenje.

Daljši, obsežnejši ko pa je program, več “angažmaja” (tvoje aktivnosti), ko potrebuje, pa se morda zgodi, da se zgodi, da tvoj začetni entuziatem začne upadati. In ne le, da se vse redkeje zgodi, da greš v spletno učilnico, kjer se program nahaja, vse manj aktivnosti tudi dejansko opraviš.

In če programa ne (pre)deluješ, pač program ne deluje! Ni sprememb! Ni novih ali drugačnih rezultatov v tvojem življenju, delu …

Ampak – nič panike! Še tako pridnemu šolarju se zgodi, da mu kdaj pa kdaj “ketna dol pade” in mu zmanjka volje. Kaj se potem ne bi to zgodilo tebi, odraslemu – z vsemi družinskimi, partnerskimi, delovnimi in drugimi življenjskimi obveznostmi.

Zato je res pomembna dobra priprava. Namreč na klasičnih izobraževanjih se ta “prisila”, da poslušamo vsebino in opravimo naloge, zgodi tekom samega srečanja (na srečanje na terenu se pa že nekako spravimo, a ne, sploh če nas ponudnik premami z dobro postrežbo ?).

Medtem ko je pri spletnem izobraževanju ta odgovornost, da zares pregledamo vsebino, ki jo je naš eFacilitator pripravil, in opravimo naloge, ki so del programa, popolnoma na nas.

In to je tista prelomna točka, kjer marsikdo pade. Ampak ok, imamo rešitev – koledar, ki bo držal naš fokus in zagotovil, da naša udeležba v programu dobi prioriteto (vsaj nekajkrat na teden ali mesec – odvisno od programa).

Poglejmo, kako se lotiti

Vsak ponudnik spletnega programa običajno v opisu programa (ponavadi je to nekje pod Izvedba programa na ponudnikovi spletni strani) opiše,

  • kaj program zajema: na primer – bojo to videi za samostojno predelovanje ali bojo to srečanja v živo, bojo materiali za branje in podobno
  • kolikor ur se predvideva za posamezno nalogo/ modul – torej ne samo ure oz. čas, ki ga porabiš za pregledovanje vsebine, pač pa tudi čas za aktivnosti (naloge, rečeno po šolsko), ki jih moraš opraviti, da zadeve preizkusiš v praksi
  • če so srečanja v živo pa navede še termine srečanj in morebitne priprave (torej čas za pripravo) nanje

Zdaj pa tako: najpomembneje, da seveda imamo koledar in ga tudi uporabljamo. To je lahko klasičen namizni koledar, stenski koledar, rokovnik s koledarjem … Lahko pa je elektronska oblika – na primer Google koledar ali kakšna aplikacija.

Bistveno je, da je to naš en in edini koledar!!! Še posebej, če je naše poslovno in zasebno življenje uravnovešeno na tak način, da se prepleta skozi ves dan. Če je strogo ločeno: na primer, dopoldne služba, popoldne zasebno življenje, potem sta seveda to lahko dva koledarja oz. pač samo koledar zasebnega življenja (ker recimo da se programa udeležimo v zasebne namene).

Torej, začnimo z načrtovanjem, natančneje – z vpisom v koledar

  1. takoj po vpisu v program preveri: kako program izgleda in kako poteka –  koliko je vsebine, koliko se predvideva časa za aktivnosti, kdaj so termini srečanj v živo, kako pogosto bojo prihajale nove vsebine (ali pa če so na voljo vse vsebine naenkrat – koliko je modulov) in tako dalje;
  2. nato takoj v koledar vpiši vse termine srečanj v živo – in četudi gre za srečanje na daljavo in ne potrebuješ časa za vožnjo tja in nazaj, priporočam, da terminu dodaš vsaj 15 minut prej in 15 po koncu – tako boš imel dovolj časa, da se v miru priklopiš na srečanje, se mentalno (morda tudi fizično) pripraviš ter po koncu narediš hitre zapiske ali prilagodiš načrt za naprej;
  3. nato porazdeli čas za pregled vsebine in čas za opravljanje nalog:
    1. če ima program srečanja v živo oz. če je dostop kakor koli časovno omejen: v koledarju zaznači termine in vsebino ustrezno porazdeli MED vpisanimi termini
    2. če je program časovno neomejen: določi si rok, do kdaj želiš program končati ter module/ vsebino ustrezno porazdeli v tem obdobju (upoštevaj morebitne počitnice in druge obveznosti)

Uporaba koledarja

Pomembno je seveda tudi, da koledar uporabljamo in “živimo” – torej ne da samo ga imamo in vanj vpisujemo, pač pa da se ga tudi držimo.

Torej, če vanj vpišemo, da moramo v ponedeljek ob 17h k zobozdravniku, seveda gremo k zobozdravniku (kako pa drugače). In enako – če zapišemo, da v sredo od 18.00 do 19.30 delamo na spletnem programu, potem pač dejansko delamo na spletnem programu (kako pa drugače).

In če pride res kaj nujnega vmes (na primer da kdo zboli in ga moramo negovati ali da moramo nujno dokončati neko stvar, ki je nismo uspeli dokončati dopoldne), potem ne samo zbrišemo ta “opravek” (naše eUčenje) v koledarju, temveč ga ustrezno prestavimo.

Kaj pomeni, da ga USTREZNO prestavimo?

To pomeni, da ga ne samo izpustimo, ampak da najdemo ustrezen termin PRED naslednjim terminom, ki smo ga določili za naslednje eUčenje. To je še posebej pomembno, če so naloge časovno vezane (kar je precej pogosto v VODENIH online programih, kjer ob določenem terminu pride že nova snov).

Če res res ne gre, da bi pred naslednjim terminom, rezerviranim za eUčenje, našel čas za izpuščeni modul oz. vsebino, potem skušaj to nekako uskladiti z naslednjim terminom (da morda naslednjega zamakneš za kak dan ali dva). Nikakor pa ne pre-pusti vsega skupaj naključju.

In četudi ti izvajalec ponuja, da ti vsebina ostane v trajni lasti, se ne zanašaj na “neomejen dostop”.

Ker takoj ko padeš v začarani krog “saj imam neomejen dostop, bom kasneje”, si si že naredil obsodbo o nedokočanju programa.

Podobno kot marsikdo naredi taki obsodbo pri telovadbi oz. športnih treningih. Saj bom kasneje, se prevede v ne bom nikoli! 🙂

Torej, če povzamemo:

  1. izberi koledar (fizičen ali elektronski)
  2. preglej program, njegov obseg
  3. naredi načrt in vpiši termine srečanj in učenja/ dela
  4. v primeru da učenja/ dela ne opraviš, ustrezno korigiraj koledar

Torej? Si že izbral svoj eDogodek, ki ti bo pomagal v akcijo – s premiki na področju miselnosti, počutja (fizičnega pa tudi čustvenega), posla/ kariere in življenja na sploh?

 

Maruša, eLearning eNtuziastka in vodja eDogodek.si

Fotka: Karolina Grabowska na Pixabay