fbpx

Opomba: originalno spisano (se mi zdi) nekje v letu 2018, dopolnjeno – z linkom o mojih prvih 4-ih letih, januarja 2022

Da bo eLearning služil tebi, naj najprej služi tvojim strankam – kot je meni (za)služil eLearning, ki so ga kreirali drugi

Vem, da bi bilo bolj trendovsko reči, da sem v zadnjem desetletju (ali še bolje: samo v zadnjem letu) vase investirala za tisoče evrov izobraževanj – nekje daleč od doma , po možnosti na najbolj mondenih lokacijah.

A sem v zadnjih 15-ih letih investirala ‘le’ tisoče ur (samo)učenja in stotine ur izobraževanja – kar na spletu.

In teh stotine ur eLearninga o eLearningu mi je omogočilo, da sem dobila ‘jackpot’ službo – v eLearningu, kjer sem to “na daljavo usvojeno” znanje potem unovčila.

Za eLearning sem prvič slišala …

nekje leta 2002, ko sem izbrala to temo za svoj govorni nastop na faksu. Takrat sem bila v drugem letniku faksa in predavanja in seminarji na faksu so bili pač center mojega izobraževanja.

Nato sem se nekje v tretjem letniku faksa počasi začela usmerjati v iskanje konkretnih izkušenj v mojem ‘fohu’. V tistih časih je bilo na voljo veliko del preko študenskega servisa, res ogrooomnooo (skoraj pravih) služb. In veliko je bilo na voljo tudi strokovnih del. In kakor koli je to morda negativno vplivalo na gospodarstvo oz. zaposljivost v Sloveniji, moram reči, da sem res hvaležna, da sem imela to priložnost, da sem na tak način pridobivala izkušnje s strokovnega področja in hkrati služila za priboljške (in kaj kmalu tudi za življenje). (P.s.: Že takrat sem sicer ves čas trdila, da bi bilo treba sistem strokovnih del urediti po principu mentorstva – pa ne brezplačnega, jasno, ampak pustimo za zdaj to, to je druga tema.).

In ko začneš vstopati na ‘ta zaresni’ trg dela …

začneš ugotavljati, koliko stvari dejansko ne veš oz. ne znaš. Začenši s tem, kako se napiše dober CV. Ali pa kako se (na hitro) nekaj naredi v Excelu. Ali pa kako se tisto zadevo v Wordu naredi lepše … In tako dalje in tako dalje. Tako sem počasi (poleg akademskega znanja) pridobivala še tisto ‘ta konkretno’ znanje, ki ga lahko takoj uporabiš v praksi (ne, ne pravim, da akademsko znanje nima veljave).

In tako je naneslo, da sem na eni od mojih prvih ‘full-time’ študentskih zaposlitev predlagala nek projekt – nekaj v zvezi z multimedijsko vsebino, o kateri, roko na srce, kot študentka popolnoma družboslovne smeri (pedagogike) nisem imela kaj dosti pojma.

In kot pravim v …

spletnem tečaju (o načrtovanju spletnih programov): kdaj grejo ljudje na izobraževanje? Ko iščejo rešitve – ko hočejo nekaj narediti (nalogo) ali nekaj rešiti (problem) ali nekaj izboljšati (izziv). In moj izziv je bil: kako lahko sama naredim ta multimedijski izdelek, če projekta ne bojo finančno podprli (ker sem res verjela v ta izdelek – ki so ga, mimogrede, kmalu po tem ko je potekla moja študentska zaposlitev, dejansko naredili. #MaleMoralneZmage).

In tako sem se spoznala z enim od softwarov za izdelavo multimedijskih vsebin, ki so ga – kakšno naključje – zelo kmalu preusmerili izključno v orodje za hitro izdelavo eLearninga (ja, za eLearning gradiva pač veljajo neki posebni standardi, a tudi to je druga debata).

No, kmalu sem spoznala, da je sicer fino (in blazno nujno), da orodje tehnično dobro poznaš …

da pa za samo kreiranje dobrega eLearning programa potrebuješ tudi poznavanje instructional designa, ki ti pomaga pri načrtovanju in postavljanju vsebine online programa. Ter tisti X faktor (Learning eXperience Desing), ki dober eLearning program spremeni v nadpovprečnega in tako naredi celotno virtualno učno izkušnjo – tako za izvajalca kot (predvsem) za udeleženca – res učinkovito, uspešno … skratka kvalitetno!

Aha, kaj ima vse to skupaj narediti z mojo ‘jackpot’ kariero? 

7 let (ja, res je – številka je kar visoka, a je pravljična, magična) sem se (skoraj vsako)dnevno učila o eLearningu: prebirala vse možno o eLearningu, se udeležila skoraj vsakega možnega (brezplačnega) spletnega tečaja ali webinarja in preizkušala naučeno bolj kot ne le za hobi – brez garancije, da bom kdaj koli to dejansko lahko počela ‘za plačilo’.

Leta 2010 pa mi je – 13. delovni dan (a je kdo omenil neSrečo) po skoraj letu in pol porodniške odsotnosti – kolegica poslala mejl, da v eni od multinacionalk v Ljubljani iščejo nekoga za eLearning. Skoraj sem padla s stola – da je dejansko možno, da v naši mali Sloveniji ponujajo full-time službo na področju eLearninga?!

Še bolje, kot se je kasneje izkazalo, je šlo za delo v mednarodnem okolju …

službo v globalnem oddelku prodaje in marketinga. Si predstavljaš: delaš doma, v domačem okolju, otroka še vedno voziš v domači vrtec in ob nedeljah greš še vedno na kosilo k mami … a hkrati tvoji spletni tečaji dosežejo ljudi širom sveta: Evropa, Rusija, Kitajska …

In ‘a je lahko še bolje’: imaš priložnost, da lahko soustvarjaš (eLearning) zgodbo v eni od korporacij (dejansko sem v zgodbo vstopila, tik preden je korporacija lansirala prvi enotni, korporacijski Learning Management System – za izobraževanje svojih strank in za izobraževanje zaposlenih).

In, že skoraj epsko, imaš svobodo ustvarjanja: preizkušaš ideje v praksi – in to na vseh področjih eLearninga: kreiranje spletnih tečajev, upravljanje Learning Management sistema in vodenje spletnih izobraževanj v živo.

In če je tako eLearning služil meni, lahko služi tebi in predvsem tvojim udeležencem!

Sedaj, še naslednjih (pravljičnih, hehe) 7 let kasneje … te vabim, da eno tako eLearning zgodbo so-ustvarjaš tudi ti, z mano, tukaj v Sloveniji:

  • lahko delaš v domačem okolju (za slovensko govorečo publiko) – lahko delaš v mednarodnem okolju,
  • lahko preizkušaš svoje ideje – lahko zelo ugodno prenašaš svoje znanje na trg,
  • lahko postaneš spletni edukator in kreiraš avtomatizirane spletne tečaje (za samostojno učenje) ali izvajaš vodene online programe in spletne delavnice v živo,
  • lahko postaviš svojo lastno spletno akademijo,
  • lahko … pač soUstvarjaš več miljard vredno (kar koli ti že to pomeni) eLearning industrijo skupaj z nami tudi v slovenskem prostoru.

A da bo eLearning služil tebi, mora najprej služiti tvojim strankam – doma, v Sloveniji ali v mednarodnem okolju.

… Tako kot je eLearning, ki so ga kreirali drugi, služil v prvi vrsti meni (stranki). Zato naj bo moja mantra tudi tvoja mantra:

“Da bo profitabilno, naj bo edukativno! Ali drugače: da eLearning učinkuje, naj izobražuje!”

Si z mano? Se upaš podati na pot eLearninga z mano? Si upaš dovoliti, da tvoj eLearning služi drugim (in hkrati tebi)?

V mesecu novembru 2017 sem odprla eDogodek.si spletno akademijo, kjer so na voljo spletni tečaji – vse od brezplačne vsebine (ki verjamem, da ti kljub ‘brezplačnosti’ lahko dobro služi) do vsebin za različne oblike, načine in stopnje znanja (in različne cene za to znanje) o tem, kako lahko tudi ti kreiraš eLearning, ki ti služi – tako da služi drugim, in tako postaneš del eLearning industrije.

Aha, a te ‘firbec matra’, kako se zgodba nadaljuje – z mojimi prvimi koraki v svetu samostojnega online eduPodjetništva.

Kategorije: blog