fbpx

Naredi spletni tečaj – brez tehničnega predznanja in s cenovno dostopnimi orodji v samo 5 tednih (ali hitreje … ali počasneje – pač … v svojem tempu)

“Nisem vedela, da je zadaj toliko enih stvari …” je rekla.

Vendar tega ni spregovorila iz pozicije obupa, v smislu: “Ojoj, koliko enih stvari je zadaj … kdaj mi bo uspelo vse to narediti …”

Temveč se je iz njenega govora in neverbalne govorice začutila hvaležnost, v smislu: “Hvala, ker si mi vse to pokazala in povedala.”

“Sama bi se verjetno tega lotila popolnoma drugače … kar nekje … in se potem lovila,” je nadaljevala stranka na enem od individualnih posvetov.

Ja, to je običajno tako, ko ne veš, česa ne veš.

In čeprav se zdi na prvi pogled, da je vse, kar potrebuješ znati, da narediš spletni tečaj, samo to, da znaš povedati svoje sporočilo in se posneti (no, slednjega niti ne rabiš znati, posname te lahko nekdo drug), pa so spletni tečaji še vse kaj drugega.

Znati narediti spletni tečaj pomeni tudi:

  • poZnati proces od ideje do izdelanega programa – da veš, kje začeti, kako se lotiti … in si s tem prihraniti čas
  • poZnati proces dizajniranja online programov – kaj nujno povedati, v kakšnem zaporedju podati vsebino … pa tudi česa ne povedati, da bo prenos informacij preko zaslona za udeleženca kar se da (izobraževalno) učinkovit
  • poZnati zakonitosti učenja na daljavo – kako podajati informacije, znanje, da bo uspešno dostavljeno preko ekrana, na kaj biti pozoren pri podajanju navodil, kako opremiti eGradivo …

Vem, da

  • da nihče ne mara teorije, ampak si “samo” želi že končno narediti spletni tečaj (ali eCoaching/eMentorski program)
  • se vsega tega, kar sem sama naštudirala v 20-ih letih, odkar sem prvič se začela spogledovati s svetom eLearninga, sami ne boste učili.

Zato sem vsebine zapakirala v praktično pre-izkušnjo. Na tak način, da se hkrati učite in istočasno delate lasten program.

  • Vse teoretične vsebine sem prevedla v praktično izkušnjo.
  • In vse praktične izkušnje sem zasnovala tako, da vas vodijo k lastnemu spletnemu programu.

In vseh 20 let znanja in raziskovanja sem zapakirala v 20-urni program Spletni edukator.

  • Ja, vem, 20 ur se sliši veliiiko učenja. Vendar pa je to 20 ur praktičnega dela (same vsebine je nekje dobrih 6 ur – od tega je en modul vezan na veščine Zoomanja).
  • To pomeni 20 ur in imaš “pod palcem” usvojen proces izdelave spletnega tečaja – na način, kot je treba (in ne nekaj “po filingu”).

V bistvu imaš v 20-ih urah – oziroma v parih delovnih dneh – lahko ne samo usvojen proces, pač pa izdelan manjši tečaj ali vse za lansiranje daljšega programa.

Teden dni po koncu programa Spletni edukator lahko v resnici že prodaš svoj prvi tečaj.

Kako oblikovati (dizajnirati), spisati, posneti (sam ali s snemalcem) in zapakirati izobraževalno učinkovit spletni tečaj – na (časovno in finančno) ekonomičen ter tehnično enostaven način!

  • Si samostojni izvajalec (eduPodjetnik), ki poučuje stranke (posameznike)?
  • Si samostojni izvajalec (eduPodjetnik), ki usposablja zaposlene pri naročniku (stranki)?
  • Si izobraževalec odraslih ali organizator izobraževanj v izobraževalni organizaciji?
  • Si zaposlen in (občasno) izobražuješ  svoje sodelavce/zaposlene ali pa stranke in druge deležnike?

Spletno podajaj znanje spretno: usvoji metodologijo priprave učinkovitih spletnih izobraževalnih tečajev za samostojno učenje ali moderiranih (vodenih) programov (tudi Zoom eDelavnic) in izdelaj svoj spletni tečaj – z upoštevanjem zakonitosti učinkovitega podajanja znanja preko zaslona, na daljavo.

Spletni edukator je spletni izobraževalni program, ki te pripelje do izdelanega lastnega mentorskega/izobraževalnega spletnega programa, ter te pri tem opremi, da znaš programe kreirati, menedžirati (tehnično) in moderirati (voditi) na izobraževalno učinkovit in tehnično enostaven način z orodji, ki so cenovno dostopna. Program je na voljo skozi celo leto – v več (časovnih in cenovnih) različicah – tako ti omogočim, da izbereš tempo in način dela, ki ti ustreza.

Cilj vsakega spletnega izobraževalnega programa za odrasle je

  • zagotoviti čim bolj praktično izkušnjo, ki omogoča čim lažji ter hitrejši prenos naučenega v prakso (odrasli pridejo na izobraževanja, da bi nekaj znali narediti, spremeniti in ne zgolj vedeti)
  • na čim bolj tehnično lahkoten način tako za izvajalca kot tudi (in predvsem) za udeleženca.

Tako pri pripravi spletnih izobraževalnih programov dam(o) poudarek:

praktičnosti

da znaš narediti praktične programe, ki udeležence motivirajo, da jih z veseljem predelujejo – četudi so del programa sami (samostojno učenje) oz. delajo na oddaljeni lokaciji

TeHnostavnosti

tehnični enostavnosti: da znaš kreirati vsebine na izobraževalno učinkovit način – a hkrati na tehnično dovolj enostaven način, da ne potrebuješ biti ravno programer, videograf in tonski tehnik v eni osebi

osebni usklajenosti

da znaš rokovati z eOrodji na način, ki je usklajen s tvojim načinom del(ovanj)a, z vsebino, ki jo podajaš, in z eOrodji, ki so hkrati cenovno dostopna

Spletni tečaj Spletni edukator te pripelje do izdelanega programa – za vajo ali zares

Preko skrbno načrtovanih aktivnosti te peljem skozi celoten postopek kreiranja spletnih izobraževalnih programov. V programu dam poudarek tako na tehnični pripravi in izvedbi kot predvsem v prvi vrsti na didaktični – izobraževalni pripravi.

Spletno poučevanje je – kljub temu da temelji na delu s tehnologijo – v prvi vrsti še vedno predvsem POUČEVANJE in delo z ljudmi. Zato mora, če želi biti učinkovito, upoštevati teorije in spoznanja s področja izobraževanja odraslih (andragogika) ter najnovejša spoznanja s področja izobraževalne tehnologije.

Seveda so v term programu vsa spoznanja ter teoretične zadeve »prevedene« v praktično uporabo pri kreiranju ter menedžiranju online programov.

Tako lahko program Spletni edukator uporabiš kot lastnega mentorja, vodnika pri pripravi prvega/novega/prenovljenega spletnega izobraževalnega programa ali pa se mi pridružiš za vajo – da se naučiš rokovati z orodji in da se seznaniš z osnovnimi »pravili« spletnega poučevanja odraslih.

Ta programa JE zate, če …

  • Poučuješ odrasle in želiš to početi na kar se da praktičen način – ne samo posneti/prenesti informacije.
  • Iščeš orodja in načine za enostavno, cenovno dostopno in tehnično lahkotno izdelavo eGradiv (eVsebin).
  • Poučuješ mehke veščine ali trda znanja ali pa če vodiš ljudi po poti osebnostne rasti.
  • Verjameš, da je tudi spletno lahko fletno in učinkovito … pa morda še ne veš, kako to narediti na tak način.
  • Primerno je tako za tiste, ki želite graditi svoj prvi spletni izobraževalni program …
  • kot tudi za tiste, ki želite malce dodelati obstoječega
  • in celo za tiste, ki bi radi svet spletnega poučevanja spoznali zgolj »za vajo«.

In vsekakor NI za tiste, ki verjamejo …

  • da spletno poučevanje pomeni to, da se usedeš pred (spletno) kamero in poveš vse, kar veš.
  • da je spletno poučevanje nekaj, “kar zna narediti vsak” (saj smo vsi hodili v šolo in vemo, kako se poučuje …  )
  • da je pozorna priprava aktivnosti, gradiv in izvedbe samo “nepotrebno kompliciranje” in “overthinking”
  • da so spletni tečaji samo super orodje za hiter zaslužek.
  • Prav tako boste v programu razočarani vsi tisti, ki pričakujete, da vam bom pokazala orodja in načine, ki bojo vse naredili namesto vas. Vsekakor pa vam pokažem, kaj je tisto, kar morate narediti sami (kot vsebinski strokovnjaki) in kaj lahko “outsourcate” (date izdelati drugim).

Namen programa Spletni edukator je, da izdelaš vse, kar je potrebno za svoj lasten spletni tečaj ali moderiran (voden) izobraževalni program … pa tudi eDelavnico v živo

Cilj programa Spletni edukator je, da izdelaš in pripraviš vse potrebno za štart, lansiranje programa – kar pomeni, da izdelaš načrt programa, posnameš video lekcije oz. idelaš eGradiva ter pripraviš vse potrebno za prvi vsebinski modul.

Celoten program Spletni edukator zajema 5 stopnic (modulov) – od načrtovanja (dizajniranja), kreiranja (priprave gradiv, snemanja) do moderiranja spletne učne izkušnje v spletni učilnici. Dodan pa je še modul o pripravi in izvajanju eDelavnic v živo (Zoom).

1. modul: struktura

• kako izdelati strukturo/načrt online programa, da bo izobraževalno učinkovit in da pelje udeležence do učnega rezultata
Rezultat: izdelana struktura lastnega spletnega tečaja/programa, ki bo osnova za vse naše nadaljnje korake

2. modul: storyboard

• kako se lotiti pisanja vsebine (od prezentiranja vsebine do priprave navodil za samostojno učenje), da bo učinkovito podana preko ekrana
• kako se lotiti procesa kreiranja spletnega tečaja, da bo tehnično enostaven za nas, izvajalce
Rezultat: izdelan storyboard v (brezplačni) aplikaciji za pripravo in snemanje online programov – storyboard je izdelan za celoten spletni tečaj, tako da točno vemo, kaj vse moramo pripraviti, posneti sami ali dati izdelati/posneti zunanjemu izvajalcu (če se odločimo zanj)

3. modul: slikovni materiali

  • kako pripraviti vizualni del (grafične slike/slajde in/ali demonstrativne video prikaze ter druge učne pripomočke), da bojo učinkovito podprli naše sporočilo in da ne bojo samo “podpora za izvajalce”
  • kako zasnovati vizualne pripomočke, da bojo didaktično učinkoviti tudi za prenos preko ekrana (in za vse velikosti ekranov)

Rezultat: izdelani grafični materiali v (brezplačni) Canvi in priprava na snemanje demonstrativnih video vsebin

4. modul: snemanje in urejanje

  • kako posneti tipične načine prezentiranja vsebine in podajanja navodil: govoreča glava, demonstrativni posnetki v prostoru ali na ekranu, govor, podprt s sliko ali brez (avdio posnetki – primerni tudi za meditacije, podkaste ipd.)
  • kako opremiti posnetke, da dosežemo še boljši učni učinek podajanja znanja preko zaslona

Rezultat: izdelani in obdelani posnetki – glede na potrebe posameznika (vsi ne potrebujemo znati delati vseh tipov snemanja)

Opomba: v programu delamo s programom ScreenPal, ki nudi vse od izdelave storyboarda do snemanja in urejanja in stane zgolj 6 $ na mesec oz. 36 $ na leto. Za vajo lahko uporabljaš tudi brezplačno različico.

5. modul: spletna učilnica oz. spletna izkušnja

  • kako oblikovati spletno učilnico, da zagotovi čim boljšo spletno učno/uporabniško izkušnjo oz. da čim bolje podpre udeleženca pri preDelovanju spletnega tečaja
  • kako moderirati aktivnosti v vodenih online (coaching/mentorskih) programih oz. kako jih optimiziratu v tečajih za samostojno učenje

Rezultat: pripravljene podporne zadeve, ki omogočijo (čim) boljšo spletno učno izkušnjo

6. modul: spletne delavnice v živo (Zoom)

  • kako dizajnirati eDelavnice v živo, da bojo tudi te interAktivne in ne samo enostransko podajanje informacij

Rezultat: izdelan načrt izvedbe eDelavnice v Zoomu

Spletni tečaj za samostojno učenje – ki zagotavlja “hands-on” (praktično) izkušnjo

To pomeni, da ti v programu ne podajam samo informacij, kaj moraš vedeti, temveč te za roko peljem skozi postopek, kako to narediti (tudi v različici za samostojno učenje). Tudi teoretične vsebine s področja izobraževanja odraslih, ki so nujne za to, da naredimo kar se da učinkovita gradiva ter upravljamo online program komunikacijsko, organizacijsko in motivacijsko učinkovito na daljavo, so predstavljene na praktičen način – kako spoznanja uporabiti v praksi.

Spletni tečaj je po obsegu primerljiv s 3-dnevnim klasičnim seminarjem – ti pa ga lahko predelaš v 3 dneh, 3 tednih ali 3 mesecih in se kadar koli ponovno vrneš vanj.

Program te popelje skozi proces, da izdelaš svoj lasten spletni tečaj (in eDelavnico v živo) ter ti tako omogoči, da si že s prvim prodanim spletnim izobraževalnim ali mentorskim/coaching programom povrneš finančni vložek, ki ga investiraš v ta program. 

Cene ne vsebujejo DDV-ja, ker nisem zavezanka za DDV. Navedene cene so torej zneski za plačilo. Pri mentorstvu je možno tudi plačilo na obroke oz. popust za plačilo v enkratnem znesku. Izdaja eRačuna (za proračunske uporabnike) in potrdila o udeležbi (na podlagi dokaza o opravljenih aktivnostih) je možna za različico za samostojno učenje (polni dostop) in pa mentorstvo, za članski program ne.

Kako do spletnega tečaja Spletni edukator?