Poučuješ, coachaš, mentoriraš … odrasle in bi rad izdelal svoj lasten spletni mentorski/izobraževalni program in izpilil svoje veščine podajanja znanja na daljavo – v asinhroni (posneti obliki) ali sinhroni izvedbi (v živo a na daljavo) ? Pridruži se mi v programih spletne šole spletnega poučevanja odraslih!
Spletni edukator je spletni izobraževalni program, ki te pripelje do izdelanega lastnega mentorskega/izobraževalnega spletnega programa, ter te pri tem opremi, da znaš programe kreirati, menedžirati (po potrebi tudi promovirati) na izobraževalno učinkovit in tehnično enostaven način z orodji, ki so cenovno dostopna. Program je na voljo skozi celo leto – v več (časovnih in cenovnih) različicah – tako ti omogočim, da izbereš tempo in način dela, ki ti ustreza.
“Ker verjamem, da ima sodobna tehnologija moč, da se znanje širi hitreje, ceneje – učinkoviteje! Pa še zabavno je!”
Hojla, sem Marija Maruša Jovanović, Maruša na kratko. eLearning entuziastka z več kot 10-imi leti izkušenj v eLearning industriji. Po duši (in izobrazbi) sem izobraževalka, zato verjamem v dobro kvaliteto online programov, in skrbim, da tvoji spletni izobraževalni dogodki in programi zagotovijo čim boljši (učni) rezultat tvojih udeležencev in da so tvoja spletna izobraževanja dodelana za najboljšo virtualno (učno) izkušnjo.
Tako pri pripravi spletnih izobraževalnih programov dam(o) poudarek
da znaš narediti praktične programe, ki udeležence motivirajo, da jih z veseljem predelujejo - četudi so del programa sami (samostojno učenje) oz. delajo na oddaljeni lokaciji
da znaš kreirati vsebine na izobraževalno učinkovit način – a hkrati na tehnično dovolj enostaven način, da ne potrebuješ biti ravno programer, videograf in tonski tehnik v eni osebi
da znaš izbrati in učinkovito izpeljati optimalen format spletnega izobraževanja (sinhrono ali asinhrono), ki ti bo prinesel dovolj svobode in lahkotnosti pri upravljanju (menedžiranju, vodenju) programa na daljavo, in bil hkrati najprimernejši format glede na vsebino in cilj, ki ga želiš doseči z udeleženci
da znaš rokovati z eOrodji na način, ki je usklajen s tvojim načinom del(ovanj)a, z vsebino, ki jo podajaš, in z eOrodji, ki so hkrati cenovno dostopna
Preko skrbno načrtovanih nalog in aktivnosti te peljem skozi celoten postopek kreiranja spletnih izobraževalnih programov. V programu damo poudarek tako na tehnični pripravi in izvedbi kot predvsem v prvi vrsti na didaktični – izobraževalni pripravi.
Spletno poučevanje je – kljub temu da temelji na delu s tehnologijo – v prvi vrsti še vedno predvsem POUČEVANJE in delo z ljudmi. Zato mora, če želi biti učinkovito, upoštevati teorije in spoznanja s področja izobraževanja odraslih (andragogika) ter najnovejša spoznanja s področja izobraževalne tehnologije.
Seveda so v našem programu vsa spoznanja ter teoretične zadeve »prevedene« v praktično uporabo pri kreiranju ter menedžiranju online programov.
Tako lahko program Spletni edukator uporabiš kot lastnega mentorja, vodnika pri pripravi novega/prenovljenega spletnega izobraževalnega programa ali pa se mi pridružiš za vajo – da se naučiš rokovati z orodji in da se seznaniš z osnovnimi »pravili« spletnega poučevanja odraslih.
Cilj programa Spletni edukator je, da izdelaš in pripraviš vse potrebno za štart, lansiranje programa – kar pomeni, da izdelaš načrt programa, postaviš spletno učilnico (če gre za asinhrono ali kombinirano obliko) oz. natreniraš uporabo Zoom spletne učilnice (če gre za sinhrono obliko) in pripraviš vse potrebno za prvi vsebinski modul ali prvo eDelavnico v živo (posnameš vsebine ali pripraviš gradiva za izvedbo v živo).
Celoten program Spletni edukator zajema 6 modulov – od načrtovanja (dizajniranja), kreiranja (priprave gradiv, snemanja) do upravljanja (menedžiranja). Vendar pa je program zaradi praktičnosti razdeljen na dva dela – asinhrono spletno poučevanje in sinhrono spletno poučevanje.
Nekateri spletni edukatorji namreč ves čas poučujejo samo v eni ali drugi obliki, zato zaradi lažje dostopnosti do programa in enostavnejšega prehajanja med programi omogočam tudi udeležbo zgolj v programu »asinhronega« ali »sinhronega« spletnega poučevanja.
Program pokrije modul 1, 2, 3, 4 in 6
Program pokrije module 1, 2, 4 (deloma) in 5
Rezultat: izdelan načrt lastnega spletnega programa (v asinhroni ali sinhroni obliki)
Rezultat: spisana oz. pripravljena vsebina za 1. modul (ali po želji tudi več) lastnega spletnega programa in pripravljeni vizualni pripomočki za snemanje ali izvedbo v živo
Posebnost: za »zahtevnejše« uporabnike, ki se želite naučiti izgradnje interAktivnih eGradiv, lahko vključimo tudi izdelavo H5P vsebin (za brezplačno izdelavo H5P vsebin je potreben Moodle ali lastna spletna stran na WordPressu)
Rezultat: izdelane video lekcije za 1. modul (ali po želji tudi več) lastnega spletnega programa
Posebnost: v kolikor udeleženec programa Spletni edukator ni ista oseba kot tista, ki bo snemala vsebino (na primer znotraj večjih organizacij ali oddelkov, kjer se dela v timu), se osredotočimo tudi na to, kako čim bolj(e) pripraviti materiale za snemanje za drugo osebo.
Bonus: znanje iz tega modula ti pride prav tudi pri pripravi video vsebin za promocijske namene.
(asinhrone aktivnosti so aktivnosti, ki se odvijajo tekom programa, ko z udeleženci niste skupaj v istem času)
Opomba: pri sinhronem poučevanju (preko Zooma) damo v tem delu poudarek predvsem na pripravi aktivnosti ter podajanju navodil in upravljanju le-teh v živo
Rezultat: izdelan pregled aktivnosti celotnega lastnega programa ter pripravljena (video) navodila in vse potrebno za 1. modul (ali po želji še za kak modul več)
(interAktivne, vključujoče eDelavnice preko videokonferenčnih sistemov, kot so Zoom/Teamsi/Webex)
Od dizajniranja interAktivne spletne delavnice v živo do tehničnega rokovanja z Zoom-om in orodji/funkcionalnostmi v njem:
Rezultat: izdelan načrt za izvedbo lastne eDelavnice preko Zooma
Posebnost: za samostojne izvajalce (eduPodjetnike) in tiste, ki svoje programe tržite, ta modul lahko izkoristite za pripravo promocijske/predstavitvene spletne delavnice
(LMS-i so sistemi, kamor se naložijo vsebine in upravlja spletno učenje; v formalnem šolstvu je to predvsem Moodle, kot eduPodjetnik pa tovrstno platformo lahko postaviš na lastni spletni strani ali jo najameš že za nekaj 10 evrov na mesec – Teachable, Thinkific)
Rezultat: pripravljena spletna učilnica za lasten spletni izobraževalni program z izdelanim uvodnim (onboarding) modulom in naloženo vsebino prvega modula (ki smo jo izdelali tekom predhodnih modulov)
Opomba: ta modul je v izvedbi »sinhrono spletno poučevanje« izvzet
Posebnost: edukatorji, ki imajo že lastno spletno platformo (na primer Moodle), naloge opravljajo znotraj svoje platforme; edukatorji (zlasti samostojni izvajalci – eduPodjetniki), ki morda nimajo še lastne platforme, lahko vsebino postavljajo na začasni platformi (brezplačno)
To pomeni, da ti v programu ne podajam samo informacij, kaj moraš vedeti, temveč te za roko peljem skozi postopek, kako to narediti (tudi v različici za samostojno učenje). Tudi teoretične vsebine s področja izobraževanja odraslih, ki so nujne za to, da naredimo kar se da učinkovita gradiva ter upravljamo online program komunikacijsko, organizacijsko in motivacijsko učinkovito na daljavo, so predstavljene na praktičen način – kako spoznanja uporabiti v praksi.
Predvsem pa program dopušča možnost izbire – sama te popeljem skozi procese, tvoja naloga pri tem pa je, da odkriješ, kaj deluje zate, za tvoj tip vsebine ter tvojo osebnost. Svet spletnega poučevanja je dovolj širok, nabor možnih orodij pa neskončen, tako da so moja (na)vodila v programu predvsem dobro orodje za samospoznavanje in odkrivanje lastnega načina podajanja znanja na daljavo.
Program Spletni edukator lahko izbereš v eni od treh različic – odvisno koliko samostojnosti ali podpore želiš pri tem – kratke eDelavnice v živo preko Zooma, samostojno s spletnim programom, pripravljenim za samostojno učenje, individualno ena na ena (v živo preko Zooma).
Cene ne vsebujejo DDV-ja, ker nisem zavezanka za DDV. Navedene cene so torej zneski za plačilo.
Brezplačen mini trening v 7-ih korakih: Online programi od kreiranja do promoviranja
V programu te popeljem skozi vse točke kreiranja, upravljanja do promoviranja spletnih izobraževalnih programov (vseh oblik in formatov spletnega izobraževanja od spletnih tečajev za samostojno učenje, eDelavnic v živo do vodenih online programov oz. spletnih usposabljanj).
Vpiši svoje podatke in takoj preveri elektronsko pošto, ki si jo vpisal, da potrdiš, da se strinjaš s prejemanjem mojih obvestil (pošta pride z naslova Maruša – eDogodek.si, če si na gmailu, morda pade pod zavihek Promocije). Takoj po potrditvi mejla boš že prejel dostop do prvega dela 7-delne serije.
Nekaj odgovorov na vprašanja, ki se ti morda porajajo v zvezi s tem spletnim programom. Če ne najdeš odgovora na svoje vprašanje, pa mi piši na marusa@eDogodek.si
Vsekakor potrebuješ računalnik (prenosni ali namizni, vseeno). Vse ostalo bomo delali z opremo, ki jo že imaš:
KAMERA: na primer spletna kamera (sama priporočam kaj od Logitecha – od cca. 100 € dalje) ali mobitel s solidno sprednjo kamero; lahko imaš seveda tudi kakšno bolj profi kamero, vendar moraš znati sam rokovati z njo
MIKROFON: najbolj fino je seveda, če imaš kak natični mikrofon (bubica) – tisti bolj pocenski se dobijo že za nekaj evrov, sama priporočam kaj od Rode-a (od cca. 50 € dalje); primeren je tudi namizni mikrofon (mednarodna skupnost eduPodjetnikov priporoča Yeti Blue ali Yeti Snowball). V najbolj skrajnem primeru so večinoma ustrezne tudi slušalke z mikrofonom – tiste od mobitela.
Aja, pa obvezno si nabavi miško, če je nimaš. (Če se ti tole zdi čudno, potem si najbrž eden redkih, ki dejansko poseduje miško. Brez nje pa je delo s programi precej težje. In ja, govorim o računalniški miški.😊)
Predlagam tudi čim večji monitor, saj je zlasti urejanje videov na večjem zaslonu bolj pregledno in enostavnejše. Priporočam 22-inčni (ali večji) monitor. Tudi če imaš prenosnik, ga lahko enostavno povežeš z večjim monitorjem.
Pri skupinskih izvedbah v živo in za zaključene skupine, kjer je predvideno srečanje v živo na daljavo: eDelavnic v živo NE snemam, saj gre za interAktivna srečanja, na katerih ne predavam, temveč udeleženci delate, pre-izkušate in soDelujete v aktivnostih. Poanta vsakega srečanja je torej v tem, da ste prisotni v realnem času.
Vsekakor priporočam, da si vzameš čas za eSrečanja v živo, saj je njihova vloga v tem, da tekom srečanja že čim več narediš (brez skrbi, bom tehnično poskrbela, da boste vsi imeli mir in tišino za ustvarjanje tekom eDelavnice) in da ti dajo zagon in motivacijo za delo v tekočem tednu.
V kolikor se programa vsaj v 80-ih odstotkih ne moreš udeležiti v živo, je bolj smiselno, da izbereš izvedbo za samostojno učenje (z mentorstvom ali brez), kjer so vsa eGradiva prirejena prav za samostojno učenje in posneta prav za ta namen.
Tekom posamezne izvedbe/različice programa te peljem skozi celoten proces, da vidiš, kaj vse je točno treba (znati) narediti, in ti jasno povem, kaj lahko tudi “outsourcaš” (torej daš narediti nekomu drugemu) in na kaj moraš biti pri tovrstnem “outsourcanju” pozoren, da je sodelovanje čim bolj uspešno.
Tako ti za izrazito tehnične stvari lahko ponudim pomoč virtualne asistentke, ki ji zaupam tudi sama. Oziroma te v primeru iskanja strokovne pomoči na bolj specifičnih področjih usmerim k strokovnjakom, ki sem jih prepoznala kot zaupanja vredne.
Dostop do eDelavnic in vseh ostalih materialov je omogočen preko eDogodek.si akademije, zato vse pogoje najdeš na Pogoji poslovanja – glej rubriko eIzobraževanja.
Marija Maruša Jovanović, Maruša – na kratko
Spletna usposabljanja pripravljam in kreiram že od začetka 2000-ih (že od študentskih časov 😁): sprva je bil moj fokus predvsem na spletnih tečajih za samostojno učenje, ki sem jih najprej delala večinoma za hobi, nato nekaj let v EU projektih, kasneje 7 let v korporativnem oddelku marketinga in suporta prodaji ter zadnjih nekaj let v samostojnem eduBiznisu.
Pod mojim “očesom in rokami” je nastalo že preko 500 spletnih tečajev v več kot 5-ih jezikih. (Blizu so mi tudi mednarodni projekti, ki zahtevajo lokalizacijo spletnih programov.)
Sprva sem spletne tečaje kreirala sama, kasneje – od 2010 pa skozi ta postopek vodila več ducatov “vsebincev”. Tako so mi poznane vse “frustracije”, s katerimi se srečujejo osebe, ki nimajo bodisi didaktičnega znanja (znanja s področja podajanja znanja) ali tehničnih veščin (ali obojega).
V globalnem oddelku korporativnega okolja sem kreiranju spletnih tečajev za samostojno učenje dodala še uporabo videokonferenčnih sistemov in orodij – za lažji in bolj oseben prenos znanja »v živo a na daljavo«.
eDelavnice in druga virtualna skupinska srečanja vodim torej še od časov, “ko Zooma še niti ni bilo” (od 2011).
Tako sem skozi dobro desetletje vodenja oseb skozi postopek kreiranja online programov dodobra izpilila sistem, kaj je treba znati NAREDITI in kako to narediti čim bolj tehnično lahkotno ter izobraževalno učinkovito.
Ker večina izobraževalcev, edukatorjev, ni videgrafov ali tehničnih mojstrov (naše strokovne veščine so konec koncev v prenašanju znanja in mentoriranju/coachanju) sem skozi svojo prakso tudi zelo precizno in pozorno izbrala vsa orodja (programe), s katerimi delamo – da so enostavni (intuitivni) in cenovno dostopni.
Z mano so se ali se še učijo in soDelujejo edukatorji različnih strok: od strojništva in energetike do mehkih veščin, od partnerstva do osebnostne rasti … tako zaposleni v organizacijah, ki svoje znanje podajajo svojim sodelavcem ali strankam, kot tudi eduPodjetniki, ki svoje znanje p(r)odajajo posameznikom in/ali zaposlenim v podjetjih ter tudi visokošolski profesorji oz. zaposleni v visokošolskem okolju, ki svoje znanje predajajo študentom v formalnem izobraževanju.
Spletno stran upravlja EduBiz, Marija Maruša Jovanović s.p, Kamnik – Pravilnik o zasebnosti – Pogoji uporabe