Mnogi solo podjetniki odločitve za svoj online biznis prepustijo svojim podizvajalcem: računalničarju (npr. kako bojo potekali procesi spletnega naročanja), grafičnemu oblikovalcu (npr. kako bo izgledala spletna stran), marketing svetovalcu (npr. katere produkte naj oglašuje in kakšen naj bo nakupni proces …), svojemu virtualnemu asistentu (npr. kaj naj objavlja) …
Ne me narobe razumeti: vsi ti strokovnjaki lahko močno pripomorejo, da naš online biznis zacveti in da redno teče. Vendar pa večina od njih dela zgolj ENO področje našega biznisa. In to je podobno kot pravi tisti rek: mnogo babic, kilavo dete.
Ti si direktor svojega (online) biznisa, zato je TVOJA naloga, da “držiš vse niti skupaj” in da razumeš procese, ki se odvijajo zadaj in na podlagi tega sprejemaš direktorske odločitve, ki vodijo tvoj biznis.
Najbolje boš namreč tehnologijo izkoristil, če jo boš razumel.
To ne pomeni, da moraš znati stvari izpeljati (narediti) sam. Pomeni pa:
- da razumeš vsak (svoj) posamezen (tehnični) proces – zakaj je nekaj tako, kot je in kaj to prinaša (npr. kako deluje avtomatizacija na tvoji spletni strani)
- da razumeš, kako so vse (tvoje) stvari povezane med sabo – kako ena objava na spletnih kanalih pelje naprej in kako to vpliva na nakupni proces
- da razumeš, kako en (tvoj) marketinški ali prodajni korak vpliva na ostale
- da imaš pregled, kako vse tvoje (avtomatizirane ali pol-avtomatizirane) zadeve v tvojem biznisu delujejo in sovplivajo.
Si predstavljaš podjetje, kjer direktor ne ve, kateri produkti se razvijajo in tržijo, kakšen je prodajni proces ipd? Kako lahko sprejme direktorsko odločitev, ki mu jo ponudi npr. marketinški direktor ali vodja marketinga, če pa sploh ne pozna celotne zadeve?
V solo biznisu pa je to še toliko bolj pomembno, saj naši podizvajalci ne morejo poznati vseh ostalih “oddelkov” v podjetju. Pa vendar se marsikateri solo podjetnik distancira od svojega biznisa in prepusti, da mu “zadeve” nastavijo drugi. Potem pa mu ni nič jasno, ko stvari ne delujejo med seboj.
Ne moreš sprejemati strateških odločitev, če ne poznaš procesov. Težje se odločiš, kaj (na novo) uvesti in kje lahko optimiziraš stroške.
To, da se ne poglobimo v razumevanje procesov, predstavlja ločenost od našega biznisa. Kot da predamo odgovornost za biznis v roke nekemu drugemu odločevalcu.
Zato je ena ključnih kompetenc v programu Prodajaj = Znanje podajaj, da se učimo razumevanja (po želji pa tudi vzpostavljanja) avtomatizacije in sistematizacije vseh online procesov – od pritegnitve strank (promocije) do spletne prodaje.
Ne, to niso TEhniČNE zadeve, pač pa čisto strateške zadeve. Tako te namreč opolnomočim celostno – da lažje sprejemaš odločitve (tudi take, ki optimizirajo tvoje procese in stroške). In pa da razumeš online svet in mnogo bolj suvereno izbiraš storitve, ki se ponujajo na trgu.
🔥 Dva akcijska koraka za konec leta – aktualno do spletnega ponedeljka (Cyber Monday), 1. decembra 2025
S prvim korakom te vabim, da končno zaobvladaš “video svet” – tak, TeHnostaven, prav za nas, ki smo v prvi vrsti bolj prinašalci sporočil, ne pa videografi. Za lažji korak sem za kar 30 % znižala spletni tečaj ➡️ TeHnostavno snemanje in video editiranje
🆓 Z drugim korakom pa te vabim, da v 2026 vstopiš v svet online biznisa – opremljen z novim/prvim/prenovljenim planom, kako se lotiti spletne promocije in prodaje svojih online in/ali klasičnih programov pripravila sem ➡️ BREZPLAČEN 5-dnevni izziv Moj online biznis manifest, s katerim štartamo 1. decembra 2025.