fbpx

Ena srajca za vse v marketingu za coache, svetovalce … ne velja. Ali drugače: čudežna formula ne obstaja!

To sem občutila na lastni koži. V času, ko sem sama sicer že vrsto let na tak ali drugačen način promovirala izobraževanja, sem se odločila za izobraževanje pri izvrstni marketašici.

Bil je samo en problem: ko je prišlo do spletnih orodij, je iz nas je želela narediti svoj klon!

  • Spodbujala nas je, da uporabljamo enaka orodja kot ona – ker so njej delovala.
  • Spodbujala nas je, da izvajamo enake formate spletnih dogodkov kot ona – ker je to delovalo zanjo.
  • Spodbujala nas je, da se pojavljamo na spletnih kanalih enakokot ona – ker je to bilo usklajeno z njo.

Orodje, ki ga je uporabila ona, meni ni sedlo, ker nikakor nisem mogla doseči enakega efekta kot ona (jah, drug karakter in drug način nastopanja).

Enak format meni ni ustrezal, ker časovno ni bil usklajen z mano (jah, imela sem male otroke, ona pa ne).

S tem zavedanjem v mislih sem razvila Mesečni pospeševalnik. Gre za orodje, ki je del platforme Spletni hub. V njem te popeljem skozi proces priprave mesečnih, tedenskih in dnevnih aktivnosti marketinga in prodaje. Na tak način, da ti podam ogrodja, ne pa čudežnih formul. Ne dajem ti “templatov” (predlog), kako pisati, temveč ti dam ogrodja, o čem pisati, govoriti. Tvoja naloga pa je, da odkriješ svoj glas, svoj način in svoje formate.

Uspešen (in lahkoten) marketing se ne začne pri objavah in prodajnih mejlih

Roko na srce, napisati objavo še ne pomeni “iti se marketing”. Pisati o svojih idejah, mnenjih, razmišljanjih je bližje temu, kar smo včasih poimenovali – pisanje bloga/osebnega dnevnika.

Pa vendar: vsaka objava, vsako pisanje, vsako pojavljanje na spletnih medijih JE za nas coache, izobraževalce – marketing. Ker smo mi sami blagovna znamka in “produkt”, je vsako naše pojavljanje pravzaprav tudi naše marketinško komuniciranje.

Vprašanje je samo – ali to počnemo zavestno, načrtno (in tako da pelje k prodaji) ali samo izlivamo svoje misli in občutke ter upamo, da nas ljudje prepoznajo in “nekako” kupijo od nas.

Jap, marketing in prodaja izvirata it tega, čemur sama pravim BIZNIS TRIKOTNIK: imamo ciljno skupino, ta ciljna skupina ima problem, ki ga želi rešiti ali vizijo, ki ji želi uresničiti in imamo produkte (programe, storitve), ki ta problem/vizijo lahko rešijo/uresničijo.

In, spet roko na srce, prav ta biznis trikotnih je ena najtežjih stvari v našem coaching, izobraževalnem, svetovalnem biznisu.

  • Smo zdefinirali pravo ciljno skupino?
  • Smo zdefinirali “pravi” problem/vizijo?
  • So naša sporočila, kako rešujemo problem/vizijo jasna?
  • Smo razvili “prave” produkte (programe), ki rešujejo problem/vizijo?
  • Nam je jasen “trenutek odločitve”, kdaj se nekdo odloči za nakup naših programov/storitev?

Jap, svet spletnega marketinga je mnogo več kot samo tehnična uporaba spletnih orodij in pisanje “po formulah”. Prav zato je Mesečni pospeševalnik, ki te sicer pelje skozi proces mesečnih aktivnosti za marketing in prodajo del Spletnega huba. V Spletnem hubu namreč najdeš tudi vse ostale zadeve, ki te podprejo pri definiranju osnov, ki so potrebne, da sta naš marketing in prodaja jasna – najprej nam in potem tudi našim (poencialnim) strankam.

Če te ne poznajo, ti ne morejo slediti … Če ne vejo, kaj ponujaš, ne morejo kupiti

Razumem: zgradil bi spletni tečaj, dal oglas in se skril pod odejo, da nihče ne ve, da obstajaš … medtem ko bi služil denar. Super ideja in tudi popolnoma izvedljiva.

Ampak … takih je (v tvoji branži) še vsaj 5 do 50 oseb na slovenskem trgu. In takih je še vsaj x-krat več oseb na svetu. Zakaj bi potem kupili od tebe?

Ko gre za izobraževanje, coaching, svetovanje … se moramo zavedati, da ljudje ne kupujejo zgolj “produkta”. Ljudje kupujejo nas: naše vrednote, naša prepričanja, naš pogled na svet.

V večini primerov (celo pri zelo tehničnih zadevah) tega ne moremo ločiti od naših programov in svetovanj.

(Da bo bolj nazorno: poglej samo primer, ali si kdaj kupil kak program/tečaj od koga, ki ga poprej nisi videl/slišal vsaj parkrat ali pa ti je bil poznan zaradi priporočil ali medijske prepoznavnosti?)

Jap, brez (doslednega) pojavljanja nas ljudje ne morejo spoznati. Ne morejo niti vedeti, da obstajamo.

Zato osebno prisegam na dosledno, disciplinirano in vztrajno pojavljanje (DDV mišica). Zame osebno je to tudi način izražanja. Način, da dam v svet svoje sporočilo.

In verjamem, da je večini coachev, strokovnjakov, izobraževalcev to tudi primaren način delovanja – radi govorimo, pišemo, razpravljamo o svojem področju.

Vprašanje je samo, kako to lahko počnemo tako, da prodajamo, tako da znanje podajamo. Ter kako to početi kar se da strukturirano, organizirano.

Zato te vabim v Mesečni pospeševalnik, ki je del platforme Spletni hub. Orodje, ki te popelje skozi proces, da postaneš viden. In to na tak način, da bo usklajeno s tabo. In da bo TeHnostavno.

Brez prodaje – ni prodaje

Bom brutalno iskrena: spletni programi in coaching storitve se ne prodajajo … sami od sebe! Tudi samo to, da vsake toliko napišemo kakšno objavo na spletnih kanalih, ne pomeni, da bomo prodali.

Morda je to moje omejujoče prepričanje. Ampak glede na to da sem na trgu 7 let in da vsa leta dokaj redno objavljam na socialnih omrežjih … še ne pomeni, da tudi redno proda(ja)m.

Tu se pojavi “napaka v razumevanju” online marketinga (in prodaje), saj marsikdo misli, da je dovolj samo to, da se pojavljamo na socialnih omrežjih ali da imamo spletno stran ali spletno trgovino … in je to to.

Vendar pa je to PASIVNO prodajanje. Čakamo in upamo, da bo za nekoga pravi trenutek, da kupi.

Priznam, tudi sama sem delala tako.

Potem pa mi je bilo dovolj. Ničkolikorat sem si rekla: pa saj ne morem prodati, če ne prodajam. In sem začela – prodajati.

Kaj to pomeni (meni osebno)? To pomeni, da sem pristopila k svojemu malemu solo biznisu kot – delajo veliki biznisi. Naredila sem plan prodajnih aktivnosti in jih začela – PONUJATI.

Ja, točno to je (zame osebno) prodaja: da ponudim, kar imam pač v svojem prodajnem planu.

Kjer se pojavi hakeljc, je to, da ni dovolj samo to, da napišem eno objavo (kaj ponujam) ali da pošljem en mejl z obvestilom, kaj je na voljo. Potrebnih je nekaj več aktivnosti.

In prav skozi te aktivnosti te peljem v Mesečnem pospeševalniku, ki je del platforme Spletni hub.

Kategorije: blog