fbpx

Imaš izziv, o čem govoriti, ko promoviraš svojo ekspertizo oz. (online) programe?

Jap, štekam, tudi sama sem imela to težavo. In potem sem pisala, govorila in snemala o tem, kar mi je šlo najbolje – o tehničnem delu.

Podobno, vidim, počne mnogo ostalih strokovnjakov, coachev, izobraževalcev, svetovalcev: pišejo o svojih orodjih, tehnikah. Ja, je res, da so to teme, ki privlačijo sledilce, saj odgovorijo neposredno na to, kar običajno ljudje iščejo. Primer: ko si želimo shujšati, običajno iščemo tehnike, orodja v smislu jedilnikov in receptov. Ko želimo postati fit, iščemo tehnike in orodja v smislu vaj in vadbenih načrtov.

A vsak od nas, strokovnjakov na svojem področju, ve, da so tehnike in orodja le delček rešitve. Običajno so v ozadju težav (ali pa vizije, ki jo imajo naše stranke) še tiste skrite zadeve. Stvari, ki jih naše potencialne stranke ne vejo, da jih ne vejo. Mi pa jih vemo – saj jih študiramo dneve in tedne in mesece in verjetno že leta.

Zato ni smiselno pisati/govoriti zgolj o tehnikah, orodjih, receptih. “Potrebno je” iti v globine. Izpiliti naše sporočilo in ga v ravno pravih dozah dozirati na ustreznih platformah (na spletu zaradi krajše pozornosti in več motilcev poleg vsega velja še pravilo “manj je več”).

V Spletnem hubu sem zato razvila orodje Mesečni pospeševalnik. Namenjen je temu, da za vsak mesec (ali dva) naredimo strategijo, strateški plan, kaj bomo prodajali ali tržili, kaj bomo promovirali. Hkrati pa te z orodjem Moj menedžer, ki je prav tako del Spletnega huba nadalje podprem še pri rednem in doslednem izvajanju. Ker če samo planiramo in ne realiziramo, nismo naredili kaj dosti.

Pišeš objave za soc. omrežja in email marketing po navdihu in ko imaš 5 minut časa?

Priznam, moje, po navdihu napisane objave (velja za moj strokovni profil na facebooku, mimogrede – poveži se z mano tukaj) imajo velikokrat izredno velik odziv. Veliko všečkov, veliko komentarjev. To je dobro. Dobro za algoritme.

S tem dosežem več ljudi (več ljudi vidi objavo, več ljudi “potencialno” izve zame). A mi te objave, po resnici povedano, vzamejo veliko energije in več kot samo “5 minut časa”.

Ker jih pišem kar tako sredi dneva (ali po možnosti sredi popoldneva – ker, hej, takrat je treba nuuujno zapisati), mi odvzamejo še fokus z dela (ali popoldne fokus z družinskega življenja).

Tudi všečki in komentarji, čeprav so dopaminska bomba, ne napolnijo mojega poslovnega računa.

Zato verjamem v strukturiran, organiziran in časovno v naprej splaniran pristop pisanja/snemanja objav in prodajnih mejlov. Tako morda enkrat na teden posvetim nekaj ur in nekaj energije temu, da pripravim vse, kar je potrebno. Tako so tudi sporočila bolj fokusirana in celotna “mesečna kampanja” med sabo bolj usklajena.

In prav ta sistem – od mesečne, tedenske do dnevne promocije – sem zapakirala v orodje Mesečni pospeševalnik in ga dodala v Spletni hub. Da pospešimo naše marketinško – prodajne aktivnosti. In tako prihranimo čas. In pridemo do več strank.

Se ti bruha ob misli na marketing in prodajo?

A veš, da sem pred 20-imi leti kot študentka pedagogike sprejela službo v izobraževalnem založništvu. Konkretneje – v PROMOCIJI. Ful se je slišalo dobro – kot študentka pedagogike, ki jo zanima didaktika (veda o poučevanju) bom v nenehnem stiku z učbeniki in učnimi gradivi. Noro. Idealna služba.

No, samo da me je par dni pred prvim delovnim dnem začelo zvijati (v glavi in trebuhu): Promocija?! A to pomeni, da bom kot tisti nadležni akviziterji, ki trkajo na vrata in skušajo prodati vse od kuharic do sesalcev?

Ja, če si generacija, rojena pred mojim letnikom (1982) je velika verjetnost, da imaš v glavi tečne akviziterje (na vratih), nadležne telemarketerje (na telefonih) in pa še infomercial – prodajne oddaje v stilu topshopa (na televiziji).

Verjamem, da so se nam fraze “če kupite v naslednjih 5 minutah” in pristopi “a vam lahko pridem počistit stanovanje” (v resnici pa so nam na enem kvadratnem metru demonstrirali super truper drag sesalec), tako močno usidrale v možgane, da so povzročile odpor do tega, da bi tudi sami danes suvereno, samozavestno in brez zadrege prodajali naše programe in svetovalne – coaching storitve.

No, moja zgodba iz promocije se nadaljuje potem v trženju (klasičnih) izobraževanj. Tako sem počasi začela razvijati svoj pristop. Tak, ki je usklajen z mano kot izobraževalcem. Poimenovala sem ga: Prodajam, tako da znanje podajam!

In prav ta pristop te učim tudi v Mesečnem pospeševalniku v platformi Spletni hub, ki sem jo razvila, da te podprem vse od kreiranja video vsebin in spletnih programov do promoviranja tvoje ekspertize in tvojih programov s pomočjo spletnih orodij.

Objave na soc. omrežjih, pa mejlingi, pa podkasti, pa live-i … se zgubljaš tudi ti?

Ja, včasih je bilo lažje … Ko sem nekje 2008 prvič začela uporabljati spletne kanale za promocijske namene, smo imeli samo spletne strani, blog in pa email.

V bistvu je bil takrat razlog, da sem ustvarila svoj račun na Facebooku prav zaradi izobraževanja, ki smo ga takrat tržili s kolegi (razvili smo program vodstvenih veščin za mlade, huda ideja).

Bilo je enostavno: pripravili smo objave, v katerih smo pisali o našem izobraževanju. Pripravili smo (res preprosto) spletno stran in nanjo zapisali vse potrebne informacije. In morda (se ne spomnim točno) napisali tudi kak mejl. To je bilo to.

Ni bilo fb live-ov, ni bilo instagrama, tudi youtube je bil šele v povojih in namenjen verjetno čisto drugim zadevam kot pa podkastom ipd.

Ja, danes pa smo prišli do tega, da imamo ne le množice potencialnih kanalov, pač pa tudi obilico različnih formatov. In potem ne vemo, kje bi kaj napisali, kje kaj objavili. A bi šlo nekaj v story ali samo na zid. Ali bi napisali tekst ali bi posneli?

Glej, zadeva je v resnici še vedno preprosta in deluje enako kot takrat (razvili so se samo mediji, ki nam to omogočijo). Potrebno je delati na pridobivanju kontaktov, na negovanju kontaktov in na tem, da kontakte spremenimo v kupce. Tako, po biznis rečeno.

Na platformo Spletni hub (ki coache, strokovnjake) podpre pri uporabi spletnih orodij – od kreiranja vsebin in programov do promoviranja svojega brenda in programov – sem dodala orodje Mesečni pospeševalnik. Gre za orodje, ki te vsak mesec popelje skozi proces planiranja aktivnosti, da so med sabo logične in povezane.

Kategorije: blog