Veliko se govori o tem, da moramo stvari sistematizirati in avtomatizirati (no, pa tudi optimizirati), če želimo imeti uspešen (online) biznis. V bistvu nam je velikokrat online biznis ponujen kot orodje, ki bo (samo od sebe) poskrbelo, da se bojo stvari sistematizirale. Potem pa pričnemo z vpeljavo online marketinga pa spletne prodaje pa spletnih izobraževanj … pa kmalu ugotovimo, da med njimi nimamo povezave – da niso sistematično povezani med sabo.
Zato si bova v nadaljevanju pogledala online biznis s treh vidikov in kaj pri vsakem vidiku točno pomeni, da sistematiziramo ter kaj s tem pridobimo.
🔥 Preveri aktualno ponudbo: skupinski mentorski program Prodajaj = znanje podajaj – vzpostavi online sistem od marketinga do prodaje, štartamo 3. junija 2025. Več info: ➡️ eDogodek.si/AKTUALNO
🆓 Oziroma začni z brezplačnim uvodnim spletnim tečajem in spoznaj, kako ti lahko spletna orodja in spletni programi prinesejo več strank in časa v tvojem izobraževalnem – svetovalnem – coaching biznisu. Več na: ➡️ eDogodek.si/BREZPLACNO
Vsebinska sistematizacija
Pri vsebini imam v mislih tako vsebino naših izobraževanj kot vsebino, ki jo kreiramo za marketinške namene. Prva “napaka” ali ovira je že to, da če ti dve vsebini nista med seboj usklajeni, potem se nam lahko zgodi, da promoviramo (kreiramo promocijsko vsebino), ki ne vodi nikamor. Ki je sicer namenjena grajenju naše prezence in prepoznavnosti, ne vodi pa nujno v prodajo.
Zato je v tem okviru pomembno, da si določimo, kaj je naš vsebinski paket – z vidika izobraževanj. Kaj sploh ponujamo, o čem govorimo, pri čem pomagamo strankam. In prav ta “vsebinski paket” nam je potem vodilo, da je tudi sam marketing in prodaja precej lažja – saj točno vemo, o čem govoriti, pisati, kaj sporočati.
Iz tega pa sledi tudi to, da nam je potem hitreje jasno, o čem pisati objave za spletna omrežja, kaj napisati v obliki objave, kaj morda posneti malce bolj poglobljeno v obliki ePredavanja ali podkasta.
Skratka, izdelan sistem vsebinskega sporočanja (za programe in za promocijo) nam prinese mnogo več jasno, kaj želimo sporočati, kaj je namen sporočanja in v kakšni obliki naj ga zapakiramo.
Tehnična sistematizacija
Pod tehnično sistematizacijo bi sama zapakirala to, čemur pravijo običajno avtomatizacija in optimizacija procesov. Po domače: tehnologija nam pomaga, da določene procese, kjer ni dodane vrednosti, lahko optimiziramo. Še bolj konkretno: če lahko nekdo moje sporočilo posluša 24 ur na dan kjer koli že je, lahko to avtomatiziram in mu ga dostavim, ko to ustreza njemu.
Ali pa, drug primer: če lahko objave za spletne kanale naredim tako, da se objavljajo samodejno (torej, da ne rabim sama biti vsak dan ob določeni uri prisotna, da se to izvrši), lahko to avtomatiziram. Avtomatiziram lahko tudi pošiljanje mejlov. Avtomatiziram lahko tudi prodajo – s pomočjo prodajnih lijakov itd.
Vendar je tukaj pomembno, da vzpostavimo sistem, ki med seboj usklajeno deluje. Da mejl, ki smo ga poslali, vodi na prodajno stran, ki ima (na primer) urejen sistem nakupa in naprej urejen sistem informiranja o nakupu.
Morda se (če ti je tole novo) sliši komplicirano in da rabimo ne-vem-kakšne sisteme. V resnici se lahko veliko avtomatizacije opravi zgolj z email marekting sistemom (ki je na voljo za začetek tudi brezplačno) in spletno stranjo (če jo že imaš) ali drugimi cenovno dostopnimi orodji.
Bistveno je samo, da vse skupaj dobro premislimo v naprej in strukturirano pristopimo k avtomatizaciji.
Pa še namig: velikokrat se izkaže, da zahtevna super-truper avtomatizacija, ki smo se je lotili na začetku, na dolgi rok ne deluje. Oziroma se izkaže, da smo avtomatizirali stvari, ki sploh niso pomembne. Zakaj – zato ker dokler sami ne poznamo dovolj svojega sistema, dokler ne preizkusimo marsičesa najprej “na roke”, v resnici niti točno ne vemo, kaj potrebujemo avtomatizirati.
Procesna sistematizacija
Procesna sistematizacija pa je, ko vse naše procese, ki jih delamo – od marketinga, prodaje, administracije, operative/izvedbe programov … povežemo med seboj.
Večina našega dela v online biznisu je predvidljivega in ponovljivega.
- Marketing deluje ves čas enako: pritegnemo kupce, jih negujemo, jim prodajamo.
- Spletna prodaja deluje dokaj klasično: ko prodajamo (s pomočjo marketinga) usmerimo na prodajno stran, kjer mora biti omogočen nakup ali naročilo in temu sledi proces izstavitve računa, vpisa v program itd.
- Tudi izvedba programov je praktično ves čas podobna: vpis udeležencev v program, informiranje o programu, priprava povratnih informacij za udeležence …
In večino stvari, ki so ponovljive narave je torej možno sistematizirati (povezati med seboj v sistem) in avtomatizirati s (spletnimi) orodji (ko se zgodi to, se izvrši/naredi to …). Tako nam je prihranjenega lahko kar nekaj časa v zadevah, kjer ni naše dodane vrednosti.
Bolj po domače: to, da vsakič znova sestavljam mejl za isto zadevo, ga napišem v mojem mejl odjemalcu in pošljem na roko, nima nobene dodane vrednosti (v tem času jaz lahko coacham, mentoriram ali prodajam). Zato je to bolje avtomatizirati.
Če te tole, o čemer sem pisala, navdušuje in daje upanje, da se da stvari delati drugače, naj ti povem, da vse te zadeve lahko urediš s pomočjo mojih spletnih programov.
Bodisi se procesa lotiš sam – s pomočjo Spletnega huba.
Ali se lotiva skupaj individualno oz. skupinsko v mentorskem programu Prodajaj = Znanje podajaj.
Ne pričakuj, da se bo zgodilo samo od sebe – stvari je vseeno treba najprej (vz)postaviti, premisliti, splanirati … a ko bo postavljeno in avtomatizirano, bo prinašalo zadovoljstvo – v obliki dodatnega časa ali zaslužka.